گزارش و تحلیل

کار کار انگلیسی هاست، ورود مستقیم انگلیس به جنگ اوکراین

© AFP 2023 / Justin Tallisکار کار انگلیسی هاست، ورود مستقیم انگلیس به جنگ اوکراین
کار کار انگلیسی هاست، ورود مستقیم انگلیس به جنگ اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2022
اشتراک
چند روز قبل کشتی ها و هواپیماهای بدون سرنشین انگلیسی با حمل پرچم اوکراین در بندر سواستوپل به کشتی های غیر نظامی حمله کردند.
البته ارتش روسیه موفق شد حمله را ناکام بگذارد و همه کشتی ها وهواپیماهای انگلیسی را نابود کند ولی همین اقدام تروریستی انگلیس به نوعی ورود مستقیم این کشور به جنگ در اوکراین به حساب می آید.
بر کسی پوشیده نیست که امروزه جنگ روی خاک اوکراین جنگ میان روسیه و اوکراین نیست بلکه جنگ میان روسیه و کل ناتو است و امروزه این اوکراینی ها نیستند که در باره شرایط موجود در کشور خود تصمیم می گیرند بلکه آمریکا و انگلیس هستند که تصمیم می گیرند و از کانال مهره ای به نام زلنسکی اجرا می کنند.
بیچاره اوکراینی ها که با به قدرت رساندن زلسنکی دیگر اختیار خود را نیز از دست داده اند و امروزه زلنسکی برای مشتی دلار حاضر شده کل اوکراین را نابود کند.
دلیل اینکه می توان این عمل انگلیسی ها را تروریستی نامید این است که بر اساس توافقی میان روسیه و اوکراین تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار بر این بوده که غلات اوکراین و روسیه از طریق این کانال دریایی برای کشورهای نیازمند جهان توزیع گردد.
پس از اینکه توافق اجرا شد معلوم شد که اوکراینی ها غلات خود را برای کشورهای نیازمند ارسال نمی کنند بلکه برای کشورهای ثروتمند ارسال می کنند تا آنها این غلات را در سیلوهای خود برای وقت مبادا ذخیره کنند.
وقتی که این ماجرا فاش شد و بنا شد که تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود به نظر می رسد انگلیسی ها و نئونازی های اوکراین تصمیم گرفته اند با اعمال تروریستی خود این مسیر را ببندند تا جامعه جهانی با مشکل کمبود غلات مواجه شود.
البته این اولین بار نیست عوامل امنیتی و اطلاعاتی انگلیس که سابقه ای طولانی از این بابت دارند دست به چنین کارهایی می زنند.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2022
مقام روس: دارای اطلاعاتی در مورد خرابکاری در نورد استریم هستیم
حمله تروریستی به خط های گاز نورداستریم 1 و 2 هم به نظر زیر سر همین ها است.
بعد از اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی حاضر نشدند تا با سیاست های آمریکا و انگلیس در رابطه با قطع خرید گاز از روسیه همراهی کنند و گاز آمریکایی ها هشت برابر قیمت گاز روسی بخرند عوامل تروریستی وابسته به همین جریان اقدام به انجام عملیات تروریستی برای قطع جریان ارسال گاز روسیه به اروپا نمودند.
طبق اطلاعاتی که درز کرده امروزه انگلیس یک مرکز آموزش عملیات ویژه دریایی که همان عملیات تروریستی دریایی است در شهر اوچاکوف در منطقه میکولایف راه اندازی کرده که هر دو عملیات تروریستی حمله به خط های لوله نورد استریم وهمچنین کشتی های تجاری و غیر نظامی در دریای سیاه در این مرکز طراحی شده.
البته از ابتدای شروع عملیات ویژه روسیه انگلیسی ها و مجامع اطلاعاتی شان حضور بسیار فعال در اوکراین داشتند و دارند و احتمالا بسیاری متوجه شده اند که اطلاعات در باره روند و جریان بسیاری از اتفاقات در اوکراین توسط سازمان اطلاعات ارتش بریطانیا منتشر می شود، امری که نشان می دهد حضور این سازمان اطلاعات روی خاک اوکراین بسیار گسترده اند و افسران سازمان اطلاعات اوکراین همه زیر نظر آنها کار می کنند.
با توجه به اینکه افسران نیروی دریایی انگلیس به صورت مستقیم در این محل آموزش های لازم برای انجام اعمال تروریستی را می دهند و کشتی ها و هواپیماهای مورد استفاده درعملیات توسط انگلیس تامین شده، دیگر انگلیس بازیگر غیر مستقیم در جنگ اوکراین به حساب نمی آید بلکه از این پس یک بازیگر مستقیم در جنگ به حساب می آید وطبق همه مقررات بین المللی روسیه حق واکنش به مثل در قبال انگلیس را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала