وسواس به "باد غالب" لیز تراس در روزهای پایانی ریاست

© REUTERS / Peter Nichollsوزیر خارجه انگلیس: قطر یکی از هم‌پیمانان راهبردی ماست
وزیر خارجه انگلیس: قطر یکی از هم‌پیمانان راهبردی ماست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2022
اشتراک
لیز تراس نخست وزیر پیشین بریتانیا در آخرین روزهای ریاست خود با استناد به شرایط آب و هوایی، درگیر تفکرات احتمال حمله اتمی روسیه شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دیلی میل به نقل از منابعی به هراس "لیز تراس" از احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای و امکان رسیدن تشعشعات آن و همچنین زیر نظر داشتن شرایط آب و هوایی ، جهت و سرعت باد در روزهای پایانی ریاست خود پرده برداشت.
"دیلی میل" اضافه کرده:" لیز به باد غالب وسواس داشت، مراقب پیش‌بینی‌های آب و هوایی بود تا ببیند آیا نیازی به راه‌اندازی "طرح دفاع و بقا" (یک کمپین اطلاعاتی دفاع غیرنظامی که از سال 1974 تا 1980 در مورد چگونگی محافظت از خود در هنگاه حملات هسته ای اجرا می‌شد) هست".
به نوشته این روزنامه، حساسیت تراس به "آب و هوا" زمانی بیشتر شد که پس از حملات اوکراین به پل کریمه، سرویس اطلاعاتی انگلستان از احتمال پاسخ متقابل روسیه با استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی، به او خبر داده بود.
لیز تراس که در 6 سپتامبر به سمت نخست وزیری بریتانیا انتخاب شد، تنها 44 روز بعد و پس از آن که با انتقاد از طرح جدید حمایت از اقتصاد و ترس از افزایش بدهی عمومی دولت مواجه شد، مجبور به استعفا شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала