نمایشگاه هنرهای معاصر در کنار اهرام مصر

CC BY 2.0 / Keith Yahl / The Great Pyramid of Gizaکشف اسکلت مرموز در یکی از اهرام مصر
کشف اسکلت مرموز در یکی از اهرام مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2022
اشتراک
نمایشگاه هنرهای معاصر در منطقه ای در نزدیکی اهرام مصر شروع به کار کرد و 11 هنرمند آثار خود را در آن به نمایش گذاشتند.
به گزارش اسپوتنیک، نمایشگاه Forever is Now برای دومین بار در فضای باز در نزدیکی سازه های باشکوه اهرام مصر در حال برگزاری است. هر اثر هنری بر روی نقاط پانورامایی قرار دارد که منظره ای از اهرام را ارائه می دهد. همچنین در انتهای مسیر می توان منظره ای زیبا از کل مجموعه اهرام مصر را مشاهده کرد.
امسال، موضوع اصلی نمایشگاه "گذر زمان" بود. این نمایشگاه آینده را به تصویر می کشد که به شناخت عمیق گذشته بستگی دارد و نشان می دهد که مفهوم آینده بدون تاریخ وجود ندارد و زمان بدون حال وجود ندارد. اهرام نشانگر چرخه مرگ و تولد دوباره و مسیرهایی از یک جهان به جهان دیگر هستند، آنها ارتباط بین زمین و آسمان را بیان می کنند.
یکی از اثرهای مهم نمایشگاه با موضوع "تعاملی" یک غرفه هرم شکل عکاسی بود که جمعیت زیادی از مشتاقان در قسمت ورودی و برای عکس گرفتن در مقابل آن ایستاده اند. هنرمند فرانسوی معنای این اثر را توضیح می دهد: "هر شرکت کننده یک پرتره سیاه و سفید دریافت می کند که روی بیلبوردهای تبلیغاتی در مقابل اهرام نمایش داده می شود، نوعی بیانیه شخصی زودگذر در مقابل بناهای تاریخی بی انتها". تماشاگران شرکت کننده در این اجرا شخصاً پرتره های خود را روی بیلبوردها آویزان می کنند، اما در کمتر از پنج دقیقه با "هنرمندان" دیگر جایگزین می شوند.
همچنین، یازدیدکنندگان می توانند انعکاس خود و اهرام را در کره ای از آینه ها ببینند – یک نویسنده اسپانیایی خاطرنشان می کند: "یک آینه گرد در نمادگرایی مصر باستان با خورشید مرتبط بود و ایده های خلقت و تولد دوباره را منتقل می کرد." خالق نمایشگاه "رویاها در اهرام"، پاسکال مارتین تایو از کامرون، خاطرنشان می‌کند که الهام‌بخش این شی رویایی بود که در آن هنرمند خود را "فرعونی می‌دید که در گهواره‌ای طلایی می‌خوابید، و با لطافت در میان آن‌ها قرار می‌گرفت. گنجینه های اهرام".
این نمایشگاه 30 آبان ماه به کار خود پایان می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала