سازمان ملل خواستار رفع موانع برای صادرات کود از روسیه شد

CC0 / Pixabay / سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد
سازمان ملل تهدید به قتل گزارشگر ویژه این سازمان توسط عربستان را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2022
اشتراک
سازمان ملل متحد از همه طرف‌ ها خواست تا تمام تلاش خود را برای تمدید ابتکار غلات دریای سیاه و همچنین رفع موانع باقی‌ مانده بر سر صادرات مواد غذایی و کود های روسیه انجام دهند.
به گزارش اسپپوتنیک، این مطلب را استفان دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل متحد سخنگوی رسمی اعلام کرده است
دوجاریک گفت: "ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی مجدد ابتکار غلات دریای سیاه و اجرای هر دو توافقنامه حاصله به حداکثر میزان ممکن (به ترتیب در مورد صادرات مواد غذایی اوکراین از طریق دریای سیاه و صادرات کود و مواد غذایی روسیه) از جمله رفع سریع موانع باقی مانده برای صادرات غلات و کودهای شیمیایی روسیه انجام دهند".
به گفته وی، سازمان ملل آماده ادامه همکاری با همه طرف ها برای دستیابی به این هدف است.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما مشکلات را دست کم نمی گیریم، اما می دانیم که می توان بر آنها فائق آمد.
Genetically modified foods - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2022
گزارش و تحلیل
ایران ضامنی مطمئن برای معامله غلات بین روسیه و اوکراین
او افزود که دولت ها، شرکت های کشتیرانی، تاجران غلات و کود و کشاورزان در سرتاسر جهان اکنون منتظر "واضح شدن اوضاع آینده" هستند.
دو سند به هم پیوسته برای رسیدگی به مشکلات صادرات مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی 22 ژوئیه در استانبول امضا شد. اسناد یک بسته واحد هستند. یادداشت اول، تعهدات سازمان ملل برای حذف محدودیت‌های مختلف برای صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی را در بر می‌گیرد. سند دوم درباره صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر تحت کنترل اوکراین در دریای سیاه است.
مسکو اشاره می کند که این معامله از نظر صادرات از روسیه هنوز جواب نمی دهد. قرارداد غلات در 19 نوامبر منقضی می شود اما چشم انداز تمدید آن هنوز نامشخص است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала