ضرر هنگفت خطوط هوایی غربی به دلیل بسته بودن حریم هوایی روسیه

© Photo / Ralf ManteufelБоинг 737-300 компании Pacific Airlines
Боинг 737-300 компании Pacific Airlines - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2022
اشتراک
خطوط هوایی آمریکا و اتحادیه اروپا پس از بسته شدن آسمان روسیه هزینه سوخت را افزایش داده اند
به گزارش اسپوتنیک، "بلومبرگ" می نویسد، بسته شدن حریم هوایی روسیه به روی خطوط هوایی ایالات متحده و اتحادیه اروپا در واکنش به محدودیت های مشابه غرب منجر به افزایش قابل توجه هزینه سوخت برای پروازهای آسیایی شده است.
"ایرفرانس"، "کی ال ام" و سایر شرکت های هواپیمایی اروپایی که عازم ژاپن هستند، مجبور می شوند از طریق قزاقستان و مغولستان در اطراف روسیه پرواز کنند، که این موضوع زمان سفر را چندین ساعت افزایش می دهد. به این ترتیب پرواز پاریس - توکیو در حال حاضر 14 ساعت طول می کشد که برای این شرکت یک رکورد محسوب می شود. به همین دلیل، شرکت بریتانیایی "ویرجین آتلانتیک" از پرواز به هنگ کنگ خودداری کرد.
شرکت هواپیمایی ملی فنلاند Finnair مدت‌هاست در هلسینکی به عنوان هاب متصل کننده شرق آسیا به اروپا و آمریکا شناخته می شود، اما اکنون در پروازهای ژاپن، چین و کره با مشکلاتی روبرو شده است. بنابراین، پرواز به توکیو به جای 9.5 ساعت، اکنون 13.5 ساعت طول می کشد. علاوه بر این، افزایش هزینه سوخت این پروازها را بدون سودآوری کرده است.
"مارک مارتین"، بنیانگذار شرکت مشاوره هواپیمایی "مارتین مشاور"، گفت: "بیشتر شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به دنبال این هستند که کدام مسیرها هنوز سودآور هستند و آیا نیاز به تغییر فرکانس، اضافه کردن توقف یا اضافه کردن یک قسمت دیگر به پروازهای خود دارند تا محاسبات درست آنجام شوند".
در همین حین، بزرگترین شرکت های هواپیمایی در خاورمیانه یعنی امارات، قطر ایرویز و اتحاد ایرویز نسبت به رقبای غربی برتری پیدا کرده اند. کشورهای آنها تحریمی علیه روسیه اعمال نکردند و دسترسی به حریم هوایی این کشور را حفظ کردند.
همچنین "ایر ایندیا" نیز در شرایط مطلوبی به سر می برد. طی هفته گذشته، زمان پرواز این شرکت هواپیمایی به آمریکا و کانادا به طور متوسط ​​یک ساعت و نیم کمتر از "ایر کانادا" و "یونایتد ایرلاینز" بوده است. یعنی در همان مسیرها، شرکت هواپیمایی هندی 7.5 تن سوخت کمتر از رقبای خود هزینه کرده است که حق پرواز بر فراز روسیه را ندارند. به این ترتیب، صرفه جویی در این پرواز به حدود 8500 دلار رسید.
به این ترتیب "ایر ایندیا" به پروازهای خود به سواحل غربی ایالات متحده ادامه می دهد و قصد دارد ناوگان بوئینگ مسافت طولانی خود را گسترش دهد تا پروازهای جدیدی از بمبئی و بنگلور به سانفرانسیسکو راه اندازی کند. همزمان، هواپیمایی یونایتد پروازهای سانفرانسیسکو به بنگلور، سانفرانسیسکو به دهلی نو و نیوآرک به بمبئی را به حالت تعلیق درآورد.
پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های سختی را علیه مسکو اعمال کردند. در این میان، بخش هوانوردی غیرنظامی نیز مورد آسیب قرار گرفت. بر طبق آن، اتحادیه اروپا عرضه هواپیماهای غیرنظامی و قطعات یدکی به روسیه را ممنوع کرد و اجاره دهندگان را ملزم به فسخ قرارداد با خطوط هوایی روسیه کرد. خدمات نگهداری و بیمه هواپیما نیز ممنوع شد، در حالی که اتحادیه اروپا، ایالات متحده، کانادا و تعدادی دیگر از کشورها، آسمان را برای هواپیماهای روسی بستند که روسیه نیز پاسخی متقابل به آن داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала