سازمان ملل خواستار توقف جریان سلاح برای داعش و القاعده شد

© AP Photo / Bebeto Matthewsشورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.10.2022
اشتراک
کمیته شورای امنیت در بیانیه ای خواستار توقف جریان سلاح برای داعش و القاعده شد.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت کنندگان در نشست ویژه کمیته مبارزه با تروریسم (CTC) شورای امنیت سازمان ملل متحد "مقابله با استفاده از فناوری های جدید برای اهداف تروریستی" روز شنبه خواستار توقف جریان تسلیحات بین گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) شدند. القاعده (ممنوع در فدراسیون روسیه) و شاخه های آنها.
شرکت کنندگان "به شدت جریان مداوم تسلیحات، تجهیزات نظامی، پهپادها و اجزای آنها، و همچنین اجزای بمب های دست ساز بین دولت اسلامی، القاعده، وابستگان آنها و افراد مرتبط را محکوم می کنند. گروه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و سایر گروه‌های تروریستی، و همچنین گروه‌های مسلح غیرقانونی و جنایتکاران، و از کشورهای عضو می‌خواهد از شبکه‌های خرید این قبیل تسلیحات، تجهیزات نظامی، سامانه‌های هوایی بدون سرنشین (UAS) و اجزای آن جلوگیری کرده و آن‌ها را مختل کنند.
هند در حال حاضر ریاست کمیته مبارزه با تروریسم شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد و میزبان نشست دو روزه خارج از محل آن است. اولین بخش از این انجمن روز جمعه در بمبئی برگزار شد که در آن 166 نفر در یک حمله تروریستی گسترده در سال 2008 کشته شدند. روز شنبه، کمیته در دهلی نو جلسه ای برگزار کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала