- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کولبا: با وزیر امور خارجه ایران صحبت کردم

© AP Photo / Fabrizio Benschدیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین
دیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگوی تلفنی داشته و طی آن خواستار توقف احتمالی عرضه تسلیحات به روسیه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگوی تلفنی داشته و طی آن خواستار توقف احتمالی عرضه تسلیحات به روسیه شده است که کی‌یف به آن اعتقاد دارد و رسانه‌های غربی درباره آن صحبت می‌کنند.
کولبا در توییتر خود نوشت: "امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تماس گرفتم که طی آن از ایران خواستم فوراً جریان تسلیحات به روسیه را متوقف کند".
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه و سه‌شنبه اطلاعات رسانه‌های آمریکایی درباره ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی را تکذیب کرد. ماریا زاخارووا، همکار وی در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است. سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر اینکه ایران موشک های زمینی برای انهدام اهداف زمینی به روسیه می دهد، ندارد.
کرملین همچنین خاطرنشان کرد که آنها اطلاعاتی در مورد تسلیحات ایرانی ندارند - دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دمیتری پسکوف، گزارش داد که در عملیات ویژه "از تجهیزات روسی با نام های روسی استفاده می شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала