سفینه باری روسی "پروگرس" در ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخت

© Photo / Twitter/Intl. Space Stationسفینه باری روسی "پروگرس" در ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخت
سفینه باری روسی پروگرس در ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
کشتی باری "پروگرس ام اس ـ 21" (Progress MS-21) ، حامل سوخت، آب و تجهیزات برای آزمایشات در ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداخته است، این عملیات در وب سایت آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) به طور زنده پخش می شود.
به گزارش اسپوتنیک، موشک "سایوز ـ 2.1 آ" Soyuz-2.1a))، حامل این فضاپیما در ساعت 3 و 50 دقیقه بامداد 26 اکتبر به وقت تهران از پایگاه فضایی بایکانور پرتاب شد. 9 دقیقه بعد، فضاپیما وارد مدار پایین زمین شد و پرواز مستقل خود را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کرد. این بار پروگرس طبق الگوی سنتی دو روزه به ایستگاه پرواز کرد و 34 بار دور زمین چرخید. همچنین طرح های دو و چهار دوری وجود دارد که پرواز آنها حدود سه یا شش ساعت طول می کشد.
 کره ماه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
در چه زمانی اولین ماه‌نورد امارات به فضا پرتاب خواهد شد؟
"پروگرس ام اس ـ 21" بیش از 2.5 تن محموله را به ایستگاه فضایی بین المللی آورد: سوخت برای سوخت گیری ایستگاه، آب آشامیدنی، نیتروژن برای حفظ جو، تجهیزات منابع برای سیستم های بخش روسیه، تجهیزات حفاظت فردی، کنترل پزشکی و تجهیزات بهداشتی و بهداشتی، لباس و غذا.
علاوه بر این، در فضا پیمای روسی تجهیزاتی برای آزمایشات در زمینه مطالعه سیستم گوارشی و ایمنی و همچنین بافت استخوانی در فضا وجود دارد. همچنین قرقره هایی با مواد مصرفی برای چاپگر سه بعدی به ایستگاه فضایی بین المللی رسانده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала