روسیه: کریدور حمل و نقل شمال-جنوب ممکن است جایگزینی برای کانال سوئز شود

© Sputnik / Sergey Subbotin /  مراجعه به بانک تصاویر Контейнерный терминал порта Оля Астраханской области
Контейнерный терминал порта Оля Астраханской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
بلوسوف، معاون اول نخست وزیر روسیه: کریدور حمل و نقل شمال-جنوب ممکن است جایگزینی برای کانال سوئز شود.
به گزارش اسپوتنیک، معاون اول نخست وزیر روسیه، آندری بلوسف، روز جمعه در مجمع اقتصادی اوراسیا ورونا گفت: کریدور حمل و نقل شمال-جنوب در آینده می تواند به رقیبی واقعی برای کانال سوئز تبدیل شود.
"شمال-جنوب" مسیری چندوجهی از سن پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) به طول 7.2 هزار کیلومتر است. این مسیر جایگزینی برای مسیر دریایی است که اروپا، کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم وصل می کند. سه مسیر ITC وجود دارد: ترانس خزر (با استفاده از خطوط ریلی و بنادر)، غربی و شرقی (زمینی).
بلوسوف گفت: مسیر شمال-جنوب با دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس، هند، چین، آفریقا در آینده می تواند به رقیب واقعی کانال سوئز تبدیل شود. او مشکلاتی را که اقتصاد جهانی با بسته شدن کانال سوئز با آن روبرو بود، یادآور شد. در واقع، امروز ما تنها مسیر نصف النهار در جهان را داریم که از کانال سوئز می‌گذرد. به منابع دیگر. و در آنجا همپوشانی وجود داشت، اگر حافظه ام یاری کند، یک هفته.
در مارس 2021، کشتی کانتینری Ever Givenبه طول 400 متر که با پرچم پاناما از چین عازم روتردام بود، در 151 کیلومتری کانال سوئز به گل نشست و آن را به مدت شش روز مسدود کرد و ترافیک را مسدود کرد.
به گفته بلوسف، روسیه تا سال 2030 انتظار دارد که حمل و نقل کالاهای خود در طول کریدور شمال-جنوب تقریباً دو برابر شود - از 17 میلیون تن به 30 میلیون تن.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: توسعه کریدور شمال-جنوب در گرو تعامل روسیه و جمهوری آذربایجان و روابط دو کشور با ایران است. بلوسوف گفت: ما می‌خواهیم امکان ایجاد اپراتور مشترک سه کشور روسیه، آذربایجان و ایران در کل مسیر غربی را پیشنهاد کنیم که خدمات حمل‌ونقلی و سطح بالایی از خدمات لجستیکی را ارائه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала