رسانه: کنگره آمریکا از شرکت های فناوری می خواهد به معترضان ایرانی کمک کنند

© Photo / Ttarasiukپیش نویس قطعنامه استیضاح بایدن به کنگره آمریکا تقدیم شد
پیش نویس قطعنامه استیضاح بایدن به کنگره آمریکا تقدیم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
آکسیوس: نمایندگان کنگره آمریکا از شرکت های فناوری می خواهند به معترضان ایرانی کمک کنند.
اسپوتنیک، به گزارش آکسیوس، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از شرکت های بزرگ فناوری خواستند از معترضان خیابانی در ایران حمایت کنند.
پس از کاهش محدودیت‌ها توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، گروهی از قانون‌گذاران دو حزبی از گوگل، خدمات وب آمازون و سایر شرکت‌های فناوری خواستند تا دسترسی معترضان ایرانی به ابزارها و خدمات آنلاین را گسترش دهند.
بر اساس گزارش ها، این نامه همچنین به رهبری اپل، متا (ممنوع شده در فدراسیون روسیه به عنوان یک سازمان افراطی)، مایکروسافت و دیجیتال اوشن، یک شرکت متخصص در فناوری های ابری ارسال شده است. نمایندگان کنگره در نامه خود از شرکت‌ها می‌خواهند که دسترسی ایرانیان به خدمات مختلف را برای دور زدن محدودیت‌های اینترنتی اعمال‌شده توسط دولت فراهم کنند.
در پایان ماه سپتامبر، وزارت خزانه داری آمریکا مجوز کلی را صادر کرد که بر اساس آن امکان ارائه خدمات ارتباطی به ایران از طریق اینترنت فراهم شد. همانطور که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده بعداً اشاره کرد، مجوز به روز شده دسترسی مردم ایران به "اطلاعات مبتنی بر واقعیت" را افزایش می دهد و به مقابله با "تلاش های دولت ایران برای کنترل و سانسور شهروندانش" کمک می کند.
بیش از یک ماه است که آشوب‌هایی در ایران ادامه دارد که از اواسط شهریورماه در ارتباط با کشته شدن دختر جوان ایرانی به نام مهسا امینی پس از بازداشت توسط پلیس گشت ارشاد آغاز شد. اعتراضات و ناآرامی ها گسترده و عمدتا در استان های گیلان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، تهران و کردستان صورت می گیرد. مقامات ایرانی کشورهای غربی را به حمایت از این اقدامات متهم می کنند که در رسانه های خود پیام هایی با ماهیت خرابکارانه، ضد ایرانی و همچنین خواستار سرنگونی قدرت در ایران منتشر می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала