درخواست رسانه های ایران از لندن نشینان

© Fotolia / Stefan AtamanФлаг Великобритании
Флаг Великобритании - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
اخبار مربوط به خروج خانواده جمعی از مسئولان ایرانی از این کشور که توسط رسانه های انگلیسی و همچنین فارسی زبان خارج نشین منتشر شد، با واکنش تعدادی از رسانه های داخلی ایران همراه شد
به گزارش اسپوتنیک، طی روزهای اخیر، جمعی از رسانه های فارسی زبان خارج نشین از جمله ایران وایر به نقل از تعدادی از منابع انگلیسی از خروج خانواده تعدادی از مسئولین ایرانی به وسیله هواپیماهای اختصاصی از ایران به خارج از کشور و پناهنده شدن خبر دادند که واکنش تعدادی از رسانه های خبری ایران را در پی داشت.
در خبر سایت خبری ایران وایر که به نقل از روزنامه "اکسپرس" انتشار یافته آمده است:" بخش ویژه‌ای از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برای خروج اختصاصی خانواده‌های مقامات تدارک دیده شده است و گاهی در یک روز پنج پرواز به آنها اختصاص داده می‌شود. این پروازها از دو هفته پیش آغاز شده اما اکنون سرعت گرفته است. اغلب نیروهای امنیتی فرودگاه تغییر کرده‌اند و "وقتی قرار است این پروازها انجام شود کارکنان عادی را از آن بخش فرودگاه دور می‌کنند و تلفن‌های آنها را بطور موقت می‌گیرند. همچنین کارکنان بخش ویژه (VIP) هم با نیروهای امنیتی جابجا می‌شوند".
در عین حال و پس از انتشار این اخبار، رسانه های داخلی ایران از جمله تسنیم، همشهری و نورنیوز در گزارش هایی به بررسی این موضوع پرداخته و با جعلی خواندن چنین اطلاعات و اخباری، آنها را "تلاشی نافرجام برای ایجاد دو قطبی در جامعه و تضعیف روحیه ملی" در ایران خوانده و از منتشر کنندگان آنها خواستند تا اسامی این مسئولین که به ذعم آنها در حال فرار از ایران و پناهنده شدن در کشورهای خارجی هستند را منتشر کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала