گزارش و تحلیل

بریتانیایی ها: پوتین چیزهایی می گوید که نیمی از جهان فکر می کنند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بریتانیایی ها: پوتین چیزهایی می گوید که نیمی از جهان فکر می کنند
بریتانیایی ها: پوتین چیزهایی می گوید که نیمی از جهان فکر می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
اشتراک
پوتین: جهان وارد مهم ترین دهه پس از جنگ جهانی دوم شده است و به یک "نظم جدید جهانی" نیاز دارد.
اسپوتنیک با استناد به روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پر اهمیت ترین سخنرانی در مورد سیاست خارجی در مسکو دیدگاه خود را درباره سیاست جهانی ارائه کرد و غرب را به دامن زدن به بحران جهانی انرژی، ایجاد فاجعه غذایی و دامن زدن به تنش در اوکراین و تایوان متهم نمود.
رهبر روسیه هشدار داد که جهان در حال ورود به خطرناک ترین دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم است. پوتین اعلام کرد که "دوره سلطه غرب در حال به پایان رسیدن است" و خواستار "نظم نوین جهانی" شد. وی گفت: "غرب به تنهایی قادر به مدیریت بشریت نیست، اما به شدت در تلاش است تا این کار را انجام دهد و بیشتر مردم جهان دیگر نمی خواهند آن را قبول کنند.
پوتین گفت که مسکو قصد استفاده از تسلیحات هسته ای در اوکراین را ندارد، اگرچه در گذشته بارها هشدار داده است که آماده است از همه ابزارهای موجود برای محافظت از روسیه از جمله زرادخانه عظیم هسته ای این کشور استفاده کند. پوتین گفت: "اما ما نیازی به انجام این کار نداریم، برای ما هیچ فایده ای ندارد - نه سیاسی و نه نظامی."
به گفته پوتین، غرب بارها طرح های صلح مسکو را که قبل از شروع درگیری در اوکراین ارائه کرده بود - خروج نیروهای ناتو از کشورهای اتحاد شوروی سابق - رد کرده است. در عوض، پوتین معتقد است، غرب اختلاف را انتخاب کرده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.10.2022
گزارش و تحلیل
تحریف سخنان پوتین برای تحقق اهداف شوم در ایران
او گفت که روسیه دشمن غرب نیست، اما به مقاومت در برابر دیکته‌ و تحکم نخبگان نئولیبرال غربی که او آنها را به تلاش برای تحت سلطه درآوردن مسکو متهم می‌کنند، ادامه خواهد داد. هدف آنها آسیب پذیرتر کردن روسیه و تبدیل آن به ابزاری برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی خودشان است.
ولادیمیر پوتین گفت که روسیه فقط از حق پیشرفت و توسعه خود دفاع می کند و نیاز به تشکیل یک نظم جدید جهانی دارد تا روسیه در آن نقش مهم تری ایفا کند.
کامنت خوانندگان دیلی میل:
DJ pool
نه تنها روس ها، بلکه بسیاری از مردم آسیا، از جمله چین و هند، شروع به نفرت از غرب کردند. مردم ایالات متحده فکر می کنند که می خواهند جهان را نجات دهند، اما آنها خودشان مورد شستشوی مغزی قرار گرفتند.
Desertraptor2
نادانی حامیان آمریکا حیرت آور است. این ما، غرب هستیم که در 30 سال گذشته در جنگ بوده ایم. این اوباما بود که در سیاست اوکراین مداخله کرد تا رئیس جمهور گوش به فرمان آمریکا را به دست آورد تا ناتو بتواند نیروهای خود را در مرز با روسیه مستقر کند. ما به خاطر دروغ هایی که در مورد سلاح های کشتار جمعی صدام می گفتند، به خاطر اینکه گویا اسد مردم خودش را می کشت، وارد جنگ شدیم. ما تنها دلیل ظهور داعش* و طالبان* هستیم. در لیبی صلح برقرار بود تا موقع ای که سرهنگ قذافی را که ثروت زیادی برای مردمش به ارمغان آورد، کشتیم. اکنون این کشور ویران شده است. سعی کنید حداقل کمی فکر کنید تا حداقل چیزی را بفهمید. مشکلات جهان امروز عمدتاً توسط ایالات متحده ایجاد می شود.
Sharon1776
غرب توافقنامه عدم پذیرش اوکراین در ناتو را نقض کرد. اگر مکزیک یا کانادا نیروهای خود را در مرز ایالات متحده قرار بدهند، آمریکایی ها چه بگویند؟
Mypierre
پوتین تنها کسی است که حقیقت را می گوید. آمریکایی ها در یک احساس امنیت کاذب غرق شده اند. ما تجاوزگر هستیم و مبالغ زشتی را صرف جنگ می کنیم. و به من نگویید که ما کاری به آن نداریم، زیرا تمام اطلاعات و تدارکات بر عهده ماست. در آنجا همه چیز پر از سیا است. این وحشتناک است.
BeanoBaxter
پوتین کاملا درست می گوید. روسیه 18 درصد از تولید ناخالص داخلی، انگلستان 96 درصد و ایالات متحده 125 درصد بدهی دارند. غرب از نظر مالی و اخلاقی ورشکست شده است. "رهبران" احمق ما ما را به ورطه سوق می دهند. و پوتین، حتی در چنین شرایطی، سعی می کند منطقی رفتار کند.
Rickshaw Rishi
او فقط همان چیزی را می گوید که نیمی از جهان فکر می کنند.
Around in circles
پوتین همچنین می‌گوید که اگر غرب می‌خواهد "ده‌ها جنس و رژه همجنسگرایان" را معمول کند، "اجازه دهید هر کاری می‌ خواهند انجام دهند. اما آنچه که آنها مطمئناً حق انجام آن را ندارند این است که از دیگران بخواهند در همان مسیر حرکت کنند." این بار با او موافقم.
Millstone
پوتین از بسیاری لحاظ حق دارد. ما در امور دیگر کشورها دخالت می کنیم. ما از آزادی بیان صحبت می کنیم، اما حتی نمی توانیم یک زن را زن خطاب کنیم. بریتانیا مملو از جنایتکاران آلبانیایی، رومانیایی، لهستانی و ویتنامی است، قربانیان قاچاق انسان. پوتین به سادگی نمی خواهد خیابان هایش مانند خیابان های ما شود... پادشاهی بی قانونی و ناامیدی.
Mjs
خوب، پوتین درست می گوید. و دموکرات‌ها با کسی صلح نمی‌خواهند - شما به سادگی می‌توانید در جنگ پول دربیاورید. مردم بیدار شوید! دموکرات‌ها ما را وارد جنگ جهانی سوم می‌کنند.
Jes_J_Bel
نتیجه دیگری که از سخنرانی پوتین در این همایش می توان گرفت این است که مطبوعات غربی تا چه اندازه دروغ می گویند. پوتین سخنرانی اصلی را ایراد کرد و به مدت سه ساعت و نیم به سوالات حاضران پاسخ داد. ذهنش مثل همیشه تیز بود. بایدن باید دو یا سه بار یک سطل دارو مصرف کند تا حداقل 10 درصد ثابت بماند. و ما بریتانیایی ها هم رهبری مثل پوتین نداریم.
The Offenderist
به این "رهبران" غرب - دنیای دلقک ها نگاه کنید!
JustAnotherVoice
حقیقت تلخی در سخنان پوتین نهفته است. جهان تک قطبی رو به پایان است. هر ابرقدرت منطقه‌ای شروع به محو شدن می‌کند، همانطور که روم وقتی درگیر اختلاف با کارتاژ، آلمانی‌ها، دالماسی و ایران شد.کشورهای تولیدکننده نفت می خواهند به سیستم چند ارزی روی بیاورند و دلار را کنار بگذارند. هند، برزیل، چین و روسیه سبدهای ارزی خود را تغییر داده اند تا تجارت با یکدیگر را آسان تر کنند. بهایی که جهان برای حفظ موقعیت ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت می پردازد به طور پیوسته در حال افزایش است، اما اکنون این بدهی بسیار زیاد شده است.
Pelequin
پوتین در مورد پایان سلطه غرب درست می گوید. اما آنچه مهم است - ما کاملاً قادریم با کمک "رهبران"، خود را از درون منفجر کنیم.
* این سازمان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است، فعالیت های آن در فدراسیون روسیه ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала