پوتین تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از چین خواند

© Depositphotos.com / Nicholashanخشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی
خشم تایوان از بزرگترین نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده های چینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
اشتراک
پوتین تمام سفرهای آمریکا به تایوان را تحریک آمیز علیه چین خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین است، تمام تحرکات نمایندگان ایالات متحده در بازدید از این جزیره یک تحریک آمیز است.
پوتین در جلسه عمومی باشگاه گفتگوی بین المللی والدای گفت: "تایوان، بدون هیچ شکی، بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری خلق چین است. ما همیشه به این موضع پایبند بوده ایم و آن تغییری نمی کند." به گفته وی، "همه ژست های تحریک آمیز" که با سفر مقامات ارشد آمریکایی به تایوان مرتبط است در روسیه به عنوان یک تحریک تلقی می شود.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل ماه اوت، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان‌های خود می‌داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی‌طلبی تایوان، این سفر را محکوم کرد و تمرین‌های نظامی گسترده‌ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала