واکنش ها به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز در جهان ادامه دارد

© Photo / IRNAحرم شاهچراغ شیراز
حرم شاهچراغ شیراز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را بشدت محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.
سخنگوی سازمان ملل چهارشنبه شب به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز در ایران را که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، به شدت محکوم می کند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد چنین اقداماتی که اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهند، شنیع و تاثر آور هستند.
دبیر کل سازمان ملل بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که در حال انجام فرائض مذهبی بودند، تاکید کرد.
گوترش با ابراز همدردی با خانواده های داغدار و قربانیان این جنایت و نیز مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم شاهچراغ در شهر شیراز ایران گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم.
علاوه بر این وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا در چارچوب دیپلماسی صلح هر شکلی از تروریسم را که تهدیدی جدی علیه امنیت جهانی است، محکوم می کند.

در این بیانیه، وزارت خارجه ونزوئلا با خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی ابزار همدردی کرده است.
تعداد دیگری از کشورها از جمله جمهوری آذربایجان و پاکستان نیز این حمله تروریستی را محکوم کرده اند.
سلطان عمان هم در بیانیه‌ای که وزارت خارجه این کشور منتشر کرد، حمله تروریستی داعش به حرم شاه‌چراغ را در شیراز محکوم کرد.
سپاه به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2022
سپاه به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ واکنش نشان داد
ساعت ۱۷:۴۵ روز چهارشنبه فرد یا افراد مسلح به شیوه تروریستهای داعشی با تیراندازی از بیرون حرم شاهچراغ به مردم داخل حرم حمله کردند.
طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند.
این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است.
آمار شهدای اقدام تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به ۱۵ نفر رسید اورژانس از مردم شیراز خواست برای امدادرسانی سریعتر نیروهای امدادی به مجروحان حمله تروریستی از تجمع در نزدیکی حرم شاهچراغ خودداری کنند.
اعلام شده که گروهک تروریستی داعش مسؤولیت حمله به حرم شاهچراغ شیراز را به عهده گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала