گزارش و تحلیل

هدف از حمله تروریستی به شاهچراغ چیست؟

© Photo / IRNAحرم شاهچراغ شیراز
حرم شاهچراغ شیراز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
اشتراک
شاید بتوان گفت تلخ ترین و مهمترین این جریان ها جریان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شهر شیراز به حساب می آید.
اسپوتنیک، روز چهارشنبه 4 آبانماه ایران شاهد اتفاقات بسیار مهم بود که توسط رسانه های دشمن با ملت ایران هدایت می شد و سناریوهای متعدد و متنوع مجامع اطلاعاتی دشمن با ملت ایران در سرتاسر این کشور پیاده شد.
شاید بتوان گفت تلخ ترین و مهمترین این جریان ها جریان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شهر شیراز به حساب می آید.
البته کشور در همین روز شاهد دهها مورد حادثه دیگر در جای جای آن بود ولی دلیل اینکه می گویم جریان شاهچراغ از همه مهم تر بود این است که خوب این سناریو یک سناریوی تکراری بسیار خطرناک است که آمریکایی ها و متحدین شان در دیگر کشورها پیاده کرده اند و جواب داده.
در ایران متاسفانه بسیاری به دلیل اینکه تجربه کافی ندارند متوجه نیستند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
در سوریه و لیبی و عراق... هم عوامل تروریستی وابسته به آمریکایی ها و متحدین شان در بهبوهه اعتراضات خیابانی اقدامات تروریستی زیادی را انجام می دادند و بعد تلاش می کردند آن را گردن حکومت ها بیاندازند.
کافی است به رسانه های وابسته به دشمنان ملت ایران نگاهی گذرا بیاندازید تا ببینید آنها تلاش دارند همان سناریوهای شوم را پیاده کنند.
هدف دیگری که اینها از این عمل تروریستی دارند این است که مردم را از رفتن به اماکن مقدس ومذهبی بترسانند و کاری کنند دیگر کسی به اماکن مقدس و مذهبی نرود.
وضعیت حرم  شاهچراغ در شهر شیراز پس از حمله تروریستی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2022
چندرسانه ای
حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شهر شیراز ایران
همچنین یک هدف دیگر هم وجود دارد و آن این است که قشر مذهبی ایران تحریک شود تا با معترضینی که دیدگاه های مخالف با آن دارند وارد درگیری شود.
علیرغم اینکه تعدادی از معترضین انواع و اقسام توهین ها را به مقدسات مذهبی و اعتقادات بخشی از جامعه کردند اما مشاهده می کنیم که از ابتدای حوادث تا به حال این قشر واکنش خاصی از خود نشان نداده اند و تلاش داشتند که به جز در تجمعات رسمی حمایت از حکومت هیچ تحرکی نداشته باشند تا فضای جامعه را بیش از آن که ملتهب است ملتهب نکنند.
تا به حال هم همه ناظران مجرب مستقل متفق القول هستند که نیروهای امنیتی و انتظامی ایران تلاش دارند از درگیری با معترضین پرهیز کنند و به جز مواردی که برخی به سمت آنها حمله می کنند ویا در صدد تخریب اموال عمومی هستند نیروهای امنیتی و انتظامی با معترضین درگیر نمی شوند.
خوب این جریان یعنی پرهیز نیروهای امنیتی و انتظامی از درگیر شدن با مردم و همچنین خودکنترلی نیروهای مذهبی برای دشمنان ملت ایران امری غیر قابل قبول است وحتی احتمالا اصلا در نقشه های آنها وجود نداشته، آنها توقع داشتند مانند برخی اتفاقاتی که طی یک سال اخیر بسیار رخ داده و برخی برای امر به معروف و نهی از منکر با دیگران درگیر شده بودندف باز هم چنین اتفاقاتی رخ دهد و ایرانی ها را با هم درگیر کنند.
با توجه به این شرایط دشمنان ملت ایران مجبور هستند برخی کارها را انجام دهند تا فضا را ملتهب تر کنند و بخشی از جامعه ایران را با بخشی دیگر درگیر کنند.
هر چه قدر که تیر آنها بیشتر به سنگ بخورد احتمال اینکه اینها دست به کارهای خبیث تر بزنند هم زیاد است.
در حوادث سوریه و لیبی و عراق و ... مشاهده کردیم که اینها تک تیر اندازهای مزدور را در جاهایی مستقر می کردند تا هم به معترضین تیر اندازی کنند و هم به نیروهای انتظامی تا اینها با هم درگیر شوند و خون در جریان باشد.
حتی اینها برای محقق کردن اهداف شوم خود از بمب گذاری میان معترضین و یا حمله شیمیایی به مردم بی گناه وسپس انداختن گناه بر گردن حکومت دریغ نداشتند.
به نظر می رسد در این شرایط بسیار حساس باید توجه بیشتری به اتفاقات داشت و متوجه بود که هیچ ایرانی ای از آشوب درون کشور سود نخواهد برد و هیچ کس برنده نخواهد بود و سود را فقط دشمنان می برند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала