روایت شاهدان عینی از حادثه تروریستی شاه‌چراغ شیراز

© Photo / IRNAروایت شاهدان عینی از حادثه تروریستی شاه‌چراغ شیراز
روایت شاهدان عینی از حادثه تروریستی شاه‌چراغ شیراز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2022
اشتراک
وزیر کشور ایران آخرین آمار حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را 13 کشته و تعدادی قابل توجهی مجروح اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روایت یکی از خادمان شاهچراغ از حادثه تروریستی: موقع اذان از سمت زنان صدای جیغ آمد. ناگهان یک نفر به مقابل شبستان آمد و با کلاشینکف شروع به تیراندازی کرد. پس از آن به سمت حرم رفت و اطراف ضریح را به رگبار بست.
به گفته شاهدان عینی ابتدا یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند. در ادامه تروریست به سمت محل برگزاری نماز حمله می‌کند که خادم آنجا هوشیاری به خرج داد و درب را قفل کرد اما تروریست با تیراندازی موفق به ورود می‌شود و آنجا زائران نمازگزار را به رگبار می‌بندد.
یکی از زخمی های حادثه تروریستی شیراز در مصاحبه ای با خبرنگار تسنیم گفت: برای نماز آماده می شدم که صدای شلیک شروع شد، آمدیم بیرون (خون) داره می آید خبرنگار: پس چی شد، کسانیکه شلیک می کردند. مجروح: نه مشخص نبود، اونها بیرون بودن، ما داخل بودیم، از سمت که که بیایی داخل از آونجا تیراندازی شروع شد، بعد آمدن سمت حرم، از اونجا شروع شد. خبرنگار: یعنی از خیابان شلیک کردند آمدن سمت حرم .مجروع: هر می رفت بیرون می زنند، ما چهار تا زخمی شدیم. خبرنگار: کسانی که شلیک می کردن را دیدید؟ مجروح: نه اونها را ندیدیم.
یکی از مغازه‌داران درب اصلی حرم مطهر شاهچراغ دادستان حادثه تروریستی امروز را اینگونه روایت می‌کند: من فقط صدای گلوله از داخل حرم شنیدم، اگر درست به خاطر داشته باشم ابتدا 5 الی 6 گلوله شلیک شد و دو شلیک آخر هم صدای متفاوتی داشت. به نظرم ضارب یک اسلحه کمری و یک اسلحه کلاشینکف به همراه داشت.
حرم شاهچراغ شیراز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2022
لحظه به لحظه حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز؛ حداقل 15 کشته و 23 مجروح
بعد از آن چند موتوری آمدند و سپس راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها را مسدود کردند و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد حرم شدند. کسبه‌های منطقه نیز به واسطه این اتفاقات مغازه هایشان را بستند.
یکی از امانتداران حرم مطهر نیز این گونه حادثه را روایت می‌کند: دقیقا موقع نماز بود که این دو نفر از درب باب الرضا وارد شدند و ما صدای تیراندازی شنیدیم که رفتیم دیدیم همکارمان که تیر خورده است و به ما گفت که فرد تروریست اجازه بازرسی به من نداد و شروع به تیراندازی کرد و به سرعت به سمت حرم و ضریح حرکت کرد.
یکی دیگر از شاهدان عینی نیز این طور ماجرا را تشریح کرد: درست موقع اذان بود و منتظر بودیم که امام جماعت تکبیر بگوید که از سمت زنان صدای جیغ شنیدیم، دویدیم به سمت درب شبستان و دیدیم که یک نفر با اسلحه کلاشینکف وارد حرم شده و در حال تیراندازی به سمت زوار است.
وقتی ما را دید سریعاً درهای شبستان را بستیم و فرد تروریست شروع به تیراندازی به سمت درب شبستان کرد، وقتی دید که این درب بسته است به سمت ضریح حرکت کرد. یک نفر خادم افتخاری را دیدم شهید شده و افراد دیگری را هم دیدم که زخمی شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала