گزارش و تحلیل

خودنمایی رسانه های حامی تروریسم

© Photo / VOAخودنمایی رسانه های حامی تروریسم
خودنمایی رسانه های حامی تروریسم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2022
اشتراک
شاید برخی هنوز صحنه های آدم کشی ها و سربریدن های گروه های تروریستی مثل داعش را به یاد داشته باشند.
اما قطعا بسیاری فراموش کرده اند که این گروه های تروریستی از زیرساخت های گروه های اجتماعی عمدتا آمریکایی برای انتشار این تصاویر استفاده می کردند و حتی در مواردی آنها کارگردان ها و نویسندگان آمریکایی و اروپایی را برای تهیه سناریوی نحوه کشتن قربانیان خود و تصویر برداری از آن استخدام کرده بودند تا بتوانند حد اکثر تاثیر را در فضای جهانی روی ذهن مردم بگذارند.
حتی برخی شایعات منتشر شده بود مبنی بر اینکه این فیلم ها در استدیوهایی در آمریکا و اروپا تهیه شده بود و ساختگی است چون انسان هایی وجود ندارد که به این حد قسی القلب باشد و اینگونه با خونسردی انسان های بی گناه را بکشند.
اما کسی نیامد بگوید خوب این پلتفرم ها یا ساختارهای گروه های اجتماعی قوانینی دارند که بر اساس آن انتشار چنین تصاویر و فیلم هایی ممنوع است و باید بلا فاصله جلوی انتشار آن را بگیرند چون در واقع این ماجرا به نوعی ترویج خشونت به حساب می آید و تشویق این گروه های تروریستی به انجام چنین اعمالی است، چون به هر حال روانی های حاضر در این گروه ها وقتی می بینند در رسانه های تعداد زیادی بازدید کننده دارند اقدامات خود را تکرار می کنند و یا اینکه دست به کارهای فجیع تر می زنند.
بله این قوانین وجود دارد اما وقتی که اهداف همسو با سیاست های آمریکا باشد این قوانین نادیده گرفته می شوند.
در واقع هدف این بود که وجهه مسلمانان در جهان تخریب شود و نوعی فوبیای ضد اسلامی در جهان راه بیافتد و به این دلیل نیاز بود که چنین تصاویری منتشر می شد.
حرم شاهچراغ شیراز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2022
لحظه به لحظه حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز؛ حداقل 15 کشته و 23 مجروح
علاوه بر همه اینها همه کارشناسان دیگر یقین دارند که گروه های تروریستی مانند داعش ساخته وپرداخته مجامع اطلاعاتی آمریکا است و خوب آنها در خدمت منافع آمریکا در حال تخریب وجهه مسلمانان در سطح جهان بودند.
شما اگر آمار بگیرید می بینید که بیش از 95% گروه هایی که در جهان به عنوان تروریستی شناخته می شوند توسط مجامع اطلاعاتی ایالات متحده و متحدین آن ایجاد شده اند، پنج درصد باقیمانده هم به صورت غیر مستقیم با آنها در ارتباط هستند.
این مباحث فقط به رسانه های اجتماعی محدود نمی شود بلکه عموم رسانه های وابسته به جریان آمریکایی بر اساس این سیاست عمل می کنند، از جمله رسانه های فارسی زبان دشمن با ملت ایران.
طبق قوانین و مقررات موجود برای فعالیت رسانه ها در کشورهای غربی عموما هر فعالیتی که موجبات ترویج خشونت شود ممنوع است و موجب لغو مجوز آن رسانه می گردد.
بحث آموزش ساخت بمب های دست ساز و حمله به اماکن عمومی هم که مجازات دارد.
اما آیا طی همین چند روز اخیر چنین بود؟
امروز دیدیم که در شهر شیراز یک عمل تروریستی توسط وابستگان به جریان های تروریستی آمریکایی انجام شد و زائران حرم هدف این حمله تروریستی بودند.
در حالی که طبق همه اصول رسانه ای و خبرنگاری این جریان می بایست در صدر اخبار همه رسانه هایی که درباره ایران فعالیت می کنند باشد اما مشاهده شد که این رسانه ها به صورت گذرا از این جریان گذشتند، البته بعضی حتی به آن اشاره هم نکردند.
نیاز نیست که فردی کارشناس حرفه ای باشد تا متوجه شود این رسانه ها در حال ادامه سیاست های همان رسانه های وابسته به جریان آمریکایی هستند و برایشان مهم نیست که اصول روزنامه نگاری چه می گوید بلکه برایشان مهم است تا فعلا به دنبال فضاسازی برای ایجاد التهاب در جامعه ایران هستند.
البته احتمالا هم آنهایی که به آنها حقوق می دهند بسیار خوشحال هستند که چنین عمل تروریستی ای در یک مکان مقدس انجام شده وفعلا نمی دانند چگونه خوشحالی خود را بروز دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала