مهار کره شمالی موضوع گفتگوی بین آمریکا و کره جنوبی

© Photo / IRNAوندی شرمن
وندی شرمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
اشتراک
دیپلمات های آمریکایی و کره جنوبی درباره کره شمالی، مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و چو هیون دونگ معاون وزیر امور خارجه در توکیو درباره راه های مهار کره شمالی، مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.
وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: دو وزیر در مورد تحریکات مکرر غیرقانونی کره شمالی و تشدید تنش ها در شبه جزیره کره و منطقه نگرانی عمیق مشترکی داشتند و مجدداً تأکید کردند که در صورت انجام اقدامات تحریک آمیز جدی، مانند آزمایش هسته ای، کره شمالی با پاسخ قاطع ایالات متحده و جامعه بین المللی مواجه خواهد شد.
شرمن همچنین به خبرنگاران در توکیو گفت که ایالات متحده از "تمام قابلیت‌های دفاعی" برای محافظت از متحدان، از جمله قابلیت‌های دفاع هسته‌ای و موشکی استفاده خواهد کرد.
طرفین در مورد اقداماتی برای مهار کره شمالی گفتگو کردند و همچنین توافق کردند که با ادامه ارتباطات استراتژیک نزدیک در زمینه های مختلف از جمله صنعت نیمه هادی، زنجیره تامین، انرژی و امنیت اقتصادی، به تقویت همکاری واقعی ادامه دهند.
شرمن در مورد "قانون کاهش تورم" خاطرنشان کرد که طرف آمریکایی از نگرانی سئول در مورد تأثیر منفی احتمالی این قانون بر شرکت های کره جنوبی آگاه است و در حال بررسی اقدامات مختلف برای حل مشکلات همراه با وزارتخانه های مربوطه است.
چو هیونگ دان و شرمن همچنین با پایان یافتن بیستمین کنگره حزب کمونیست چین که در آن شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای سومین دوره به عنوان دبیرکل انتخاب شد، درباره وضعیت امنیت منطقه تبادل نظر کردند.
روز چهارشنبه مذاکرات سه جانبه بین دیپلمات ها با حضور تاکئو موری معاون اول وزیر امور خارجه ژاپن در توکیو برگزار می شود. نشست سه جانبه قبلی دیپلمات ها در ماه ژوئن در سئول برگزار شد.
سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی می تواند هفتمین آزمایش هسته ای خود را بین 16 اکتبر تا 7 نوامبر، پس از کنوانسیون حزب کمونیست چین اما قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала