روسیه و ایران در مورد تامین نفت و فرآورده های نفتی گفتگو کردند

© Photo / IRNAایران و روسیه
ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
اشتراک
وزارت انرژی روسیه: روسیه و ایران در مورد تامین نفت و فرآورده های نفتی گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه و جواد اوجی، وزیر نفت ایران در مورد همکاری در زمینه تامین نفت و فرآورده های نفتی و همچنین آمادگی برای نشست کمیسیون بین دولتی دو کشور در چارچوب نشست وزیران مجمع صادرات گاز گفتگو کردند.
وزارت نیرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: "طرفین مقدمات نشست کمیسیون بین‌دولتی روسیه و ایران و موضوعات همکاری در بخش نفت و گاز از جمله تأمین نفت و فرآورده‌های نفتی را بررسی کردند". بین شولگینوف و اودجی.
بر اساس پیام وزارت نیرو روسیه در پی دیدار شولگینوف و اوجی، طرفین مقدمات نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران و همچنین موضوعات همکاری در بخش نفت و گاز از جمله تامین نفت و فرآورده های نفتی را مورد بررسی قرار دادند.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در اوایل اکتبر گفت که روسیه و ایران در حال کار بر روی مسیرها و مکانیسم هایی برای اجرای مبادله نفت و گاز هستند. به گفته وی، قرارداد عملیات سوآپ با ایران در مرحله اول می تواند سالانه 5 میلیون تن نفت و تا 10 میلیارد متر مکعب گاز را پوشش دهد.
شولگینوف و اوجی همچنین درباره اجرای یادداشت تفاهم همکاری راهبردی گازپروم و شرکت ملی نفت ایران گفت‌وگو کردند. در این دیدار همچنین موضوعات همکاری در صنعت برق از جمله مشارکت شرکت های روسی در ساخت تعدادی از تاسیسات تولید برق در ایران مورد بررسی قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала