آمریکا نگران "تعمیق اتحاد" روسیه و ایران است

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا نگران "تعمیق اتحاد" روسیه و ایران است
آمریکا نگران تعمیق اتحاد روسیه و ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
اشتراک
ابراز نگرانی دولت آمریکا از "تعمیق اتحاد" بین روسیه و ایران.
به گزارش اسپوتنیک، جنیفر گاویتو، معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت آمریکا از "تعمیق اتحاد" بین روسیه و ایران نگران است.
این مقام سیاست خارجی آمریکا در سمیناری در شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت: "ما نگران تعمیق اتحاد روسیه و ایران هستیم که محموله‌های اخیر پهپادهای ایرانی توسط روسیه برای تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین استفاده می شود".
گاویتو گفت: همانطور که رئیس جمهور آمریکا (جو بایدن) در ماه ژوئیه گفت، ما خاورمیانه را رها نخواهیم کرد و خلا برای پر کردن چین، روسیه یا ایران باقی نمی گذاریم.
به گفته او، "دولت [ایالات متحده] نیز به دنبال تنش زدایی با ایران است".
با این حال، این دیپلمات در عین حال تاکید کرد که هدف آمریکا تعامل با شرکای خارجی برای مهار این گونه فعالیت‌های تهران است که واشنگتن آن را بی‌ثبات‌کننده می‌داند. گاویتو گفت: رئیس جمهور بایدن مصمم است با متحدان و شرکای خود برای مهار و مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران همکاری کند. تهدیدهای ایران علیه پرسنل آمریکایی در عراق یا هر جای دیگر در منطقه [خاورمیانه] قابل تحمل نخواهد بود. و همانطور که نشان دادیم، زمانی که حملاتی علیه مردم یا منافع ما صورت گیرد، پاسخ خواهیم داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала