پوتین علی اف و پاشینیان را برای یک نشست سه جانبه به روسیه دعوت کرد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف از نقش پوتین در حل و فصل مناقشه در قره باغ قدردانی کرد
علی اف از نقش پوتین در حل و فصل مناقشه در قره باغ قدردانی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: پوتین علی اف و پاشینیان را برای یک نشست سه جانبه به روسیه دعوت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان را برای یک نشست سه جانبه دیگر به روسیه دعوت کرد تا در مورد وضعیت روابط بین دو کشور گفتگو کنند. این در اظهار نظر ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه که روز دوشنبه منتشر شد، بیان شده است.
زاخارووا گفت: "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان را برای نشست سه جانبه بعدی به روسیه دعوت کرد که در آن برنامه ریزی شده است تا در مورد طیف وسیعی از موضوعات سه جانبه و دوجانبه گفتگو شود."
به گفته این دیپلمات، "وزارت خارجه روسیه نگران روندهای نگران کننده ای است که در ماوراء قفقاز در حال افزایش است، جایی که غرب به وضوح در تلاش است تا طرح های تقابلی را که در اوکراین انجام شده است، منتقل کند." در این تفسیر تاکید شده است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حل و فصل آذربایجان-ارمنی ابتکارات عجولانه ای را که منافع مردم منطقه را در نظر نمی گیرد، ترویج می کنند.
"تحولات سه جانبه ما تصاحب و تحریف شده است. فرستادگان غربی تحت پوشش اتحادیه اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا، فرانسه از ارمنستان بازدید می کنند. ابتکارات عجولانه ساخته شده است که منافع کل جمعیت منطقه را در نظر نمی گیرد. این دیپلمات خاطرنشان کرد: با نقض موازنه ای که در شرایط سخت بر اساس توافقات بین رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان مورخ 9 نوامبر 2020 به دست آمد.
او در پایان گفت: "اهداف واقعی واشنگتن و بروکسل به هیچ وجه توسعه مصالحه و راه حل های متوازن نیست، بلکه خود تبلیغی و بیرون راندن روسیه از قفقاز جنوبی است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала