ثروت خانواده نخست وزیر جدید بریتانیا: "ثروتمندتر از پادشاه"

© AFP 2023 / DANIEL LEALثروت خانواده نخست وزیر جدید بریتانیا: "ثروتمندتر از پادشاه"
ثروت خانواده نخست وزیر جدید بریتانیا: ثروتمندتر از پادشاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2022
اشتراک
دیلی میل: دارایی ریشی سوناک و همسرش 730 میلیون پوند برآورد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ریشی سوناک، رئیس سابق خزانه داری بریتانیا که پست نخست وزیری این کشور را بر عهده خواهد گرفت، از پادشاه بریتانیا ثروتمندتر است. این را خبرنگاران دیلی میل با ارزیابی وضعیت نخست وزیر جدید اطلاع دادند.
این نشریه تصریح کرد که همسروی آکشات مورتی، وارث بنیانگذار و رئیس سابق غول فناوری هندی Infosys، نارایانا مورتی است که با ثروت 4.5 میلیارد دلار در رتبه 553 در رتبه بندی جهانی فوربس قرار دارد. گفته می شود که آکشاتا مورتی سهام قابل توجهی در امپراتوری فناوری اطلاعاتی پدرش به ارزش 430 میلیون پوند (487 میلیون دلار) دارد.
ثروت کل سوناک ها، طبق فهرست ثروتمندان ساندی تایمز، حدود 730 میلیون پوند (827 میلیون دلار) است. برای مقایسه، ثروت پادشاه چارلز سوم بریتانیای کبیر در همان سال حدود 370 میلیون پوند (419 میلیون دلار) تخمین زده شد، واشنگتن پست با تاکید بر اینکه سوناک اولین نخست وزیری خواهد بود که ثروتمندتر از پادشاه بریتانیای کبیر است.
همسر سوناک علاوه بر سهام غبطه‌انگیزش در Infosys، مالک شرکت سرمایه‌گذاری استارت‌آپ Catamaran Ventures UK است. این زوج همچنین دارای حداقل سه خانه در بریتانیا و همچنین املاک و مستغلات در سانتا مونیکا (کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا) به ارزش حدود 6 میلیون دلار هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала