امیرعبداللهیان: آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه با اوکراین هستیم

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2022
اشتراک
وزیر خارجه ایران از آمادگی خود برای بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه با اوکراین خیر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران از آمادگی ایران برای بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین خبر داد و گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: موضوع ایران در مورد جنگ به روشنی مطرح شده و همانطور که مخالف جنگ در سوریه و یمن هستیم، مخالفت جنگ در اوکراین نیز هستیم و بارها در ماه های گذشته تلاش های رییس جمهور و همکارانم در وزارت خارجه صرف توقف جنگ و مذاکره سیاسی شده است.
حسین امیرعبداللهیان افزود: طرف اوکراینی در آغاز جنگ دنبال آتش بس بود اما طرف روس می‌گفت که اوکراین دنبال آتش بس نیست اما پس از مدتی شرایط برعکس شد و دو طرف همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.
وی با بیان اینکه سیاست تهران، متناقض نیست و قویا برای قراری صلح در منطقه از جمله اوکراین تلاش می کنیم، افزود: اکنون فضاسازی علیه ما وجود دارد و ایران را متهم می‌کنند که پهپاد از سوی ایران در اختیار مسکو قرار گرفته، اما مایلم بگویم که ایران و روسیه دارای همکاری های متنوع از جمله دفاعی هستند.
وی همچنین تاکید کرد: درگذشته تسلیحاتی را از روسیه دریافت کرده ایم و همچنان دریافت می کنیم و امکاناتی را به روسیه می دهیم و در جنگ اوکراین با نگاه اصولی مخالف به جنگ، هم مخالف جنگ در روسیه و هم مخالف جنگ در اوکراین هستیم و هیچ سلاحی به روسیه برای جنگ به اوکراین ندادیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала