گفتگوی مهم اسرائیل و آلبانی درباره ایران

© Photo / Twitter / Pražský hrad - Kancelář prezidenta republikyگفتگوی مهم اسرائیل و آلبانی درباره ایران
گفتگوی مهم اسرائیل و آلبانی درباره ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2022
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل با همتای آلبانیایی خود درباره ایران و روابط بین کشورها گفت وگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد، یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل با ادی راما، نخست وزیر آلبانی در دفتر خود در اورشلیم دیدار و درباره ایران و همکاری بین دو کشور گفتگو کرد.
در این دیدار، گسترش و تقویت همکاری‌های دوجانبه در گردشگری، تجارت و سایر زمینه‌ها و چالش‌های مشترک دو کشور با تاکید بر تهدید ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از آنجایی که آلبانی در معرض حملات سایبری ایران قرار گرفته است. در ماه های اخیر، رئیس دولت اسرائیل پیشنهاد همکاری در زمینه امنیت سایبری را به نخست وزیر آلبانی برای مقابله با تهدیدات در این زمینه ارائه کرد.
ادی راما، نخست وزیر آلبانی، گفت: حمله سایبری به کشورش، که "تیرانا و سایر متحدان آن را به ایران نسبت می دهند"، ساختارهای دیجیتالی این جمهوری را هدف گرفته است. او این اظهارات را در مصاحبه ای که روز دوشنبه با نشریه آلمانی اشپیگل منتشر شد، بیان کرد.
 آلبانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2022
نقش آمریکا در تشدید تنش‌ بین ایران و آلبانی
راما افزود: 'ایران با یک حمله سایبری گسترده به کشور ما حمله کرد. هدف از بین بردن تمام ساختارهای دولتی دیجیتالی بود که در طول سال ها با زحمت ساخته بودیم".
وی ادامه داد: "به لطف کارکنان فناوری اطلاعات خود و تیم‌های متخصص مایکروسافت و دولت ایالات متحده، ما توانستیم آسیب را محدود کنیم".
پیشتر شورای وزیران آلبانی تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با ایران گرفته بود. مقامات آلبانی ادعا می کنند که ایران پشت تامین مالی یک گروه تروریستی سایبری است که عامل یا عامل حملات سایبری علیه اسرائیل، اردن، قبرس، کویت، امارات متحده عربی و عربستان سعودی و غیره بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала