هشدار پلیس مولداوی: اپوزیسیون قصد دارد در تظاهرات درگیری ترتیب دهد

© Flickr / Guttorm Flatabøهشدار پلیس مولداوی: اپوزیسیون قصد دارد در تظاهرات درگیری ترتیب دهد
هشدار پلیس مولداوی: اپوزیسیون قصد دارد در تظاهرات درگیری ترتیب دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2022
اشتراک
پلیس مولداوی اطمینان می دهد که حامیان حزب "شور" در تظاهرات ضد دولتی روز یکشنبه قصد دارند با افسران انتظامی درگیر شوند.
به گزارش اسپوتنیک، پلیس در کیشینو [پایتخت مولداوی] و مبارزان گردان های ویژه فولگر (رعد و برق) و اسکورپیون (عقرب) تظاهرات مسالمت آمیزی را در ۱۶ اکتبر بهم ریخته و یک شهر چادری مخالفان را که در مقابل ساختمان پارلمان برپا شده بود، متلاشی کردند.
با این وجود، رهبران جنبش اعتراضی اعلام کردند که روز یکشنبه یک تظاهرات گسترده در کیشینو در میدان مرکزی شهر برگزار خواهد شد. همزمان پلیس اعلام کرد که نمایشگاه کشاورزی در میدان روبروی دولت برگزار می شود و معترضان باید در پارک نزدیک مجلس تجمع کنند.
پلیس اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه نمایندگان احزاب سیاسی که تجمع امروز را سازماندهی می کنند به دنبال جوانان ۱۸ ساله و بالاتر با وزن حداقل ۸۰ کیلوگرم برای شرکت در درگیری با سازمان های انتظامی هستند و متعاقباً برای این کار پول دریافت می کنند.
پلیس نظم عمومی را تضمین می کند و از تلاقی این دو رویداد جلوگیری می کند تا باعث ایجاد ناراحتی و سوء تفاهم بین شرکت کنندگان نشود. راهپیمایی شرکت کنندگان در تجمع تا محل نزدیک میدان مجلس در امتداد خیابان های مجاور میدان مرکزی انجام می شود. حزب شور، که حزب کمونیست های مولداوی (PCRM) به آن ملحق شده است، از اواسط سپتامبر در کیشینو تظاهرات برگزار کرده است.
معترضان از افزایش بی سابقه قیمت گاز، سایر حامل های انرژی و مواد غذایی و همچنین تورم بالا و کاهش استانداردهای زندگی خشمگین هستند. معترضان مقامات را به ناتوانی در کنار آمدن با بحران متهم می کنند و به تورم بی سابقه در ۲۰ سال گذشته اشاره می کنند که در ماه سپتامبر سالانه ۳۳.۹۷ درصد بوده است.
رهبری این کشور به دلیل عدم تمایل به مذاکره در مورد قیمت گاز بهتر با روسیه و همچنین فشار سیاسی بر نمایندگان مخالفان مورد انتقاد قرار می گیرد.
نظرسنجی های متعدد نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور نسبت به توانایی حزب حاکم اقدام و همبستگی برای ماندن در قدرت سه سال دیگر قبل از انتخابات پارلمانی بعدی تردید دارند. همچنین حدود ۷۰ درصد مولداوی ها از سیاست مقامات ناامید هستند و تقریباً ۶۵ درصد از ایده تغییر دولت حمایت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала