رسانه: دولت آمریکا از نفوذ ایلان ماسک می ترسد

© AP Photo / Matt Rourkeرسانه: دولت آمریکا از نفوذ ایلان ماسک می ترسد
رسانه: دولت آمریکا از نفوذ ایلان ماسک می ترسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2022
اشتراک
واشنگتن پست: مقامات ایالات متحده ماسک را بسیار قدرتمند و بی پروا می دانند.
به گزارش اسپوتنیک، مری جردن، نویسنده مقاله در واشنگتن پست اعلام کرد: مقامات ایالات متحده از افزایش نفوذ سیاسی و اظهارات "بی پروای" میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک نگران هستند.
مری جردن استدلال می کند که علیرغم همکاری ماسک با دولت ایالات متحده برای کمک به این کشور برای دستیابی به تسلط جهانی در فضا و رواج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، نظرات ماسک در مورد وضعیت تایوان و همچنین اظهارات وی در مورد عدم تمایلش به ادامه پرداخت برای استارلینک در اوکراین، روابطش را با واشنگتن تیره کرده است.
جردن استدلال می کند که مقامات ایالات متحده ماسک را بسیار قدرتمند و بی پروا می دانند، اما واشنگتن همچنان به رئیس اسپیس ایکس نیاز دارد، زیرا ارتش این کشور از تجهیزات او استفاده می کند و ناسا مجبور است برای رساندن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی به موشک های ماسک تکیه کند.
با این حال، دولت ایالات متحده در تلاش است تا با مشارکت و توسعه رقبا از طریق قراردادها و یارانه های دولتی، وابستگی خود به ماسک را کاهش دهد.
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت: "اسپیس ایکس تنها شرکت نیست. شرکت‌های دیگری هستند که می‌توانیم با آنها کار کنیم تا به اوکراین آنچه را که در میدان جنگ به آن نیاز دارد، بدهیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала