حجم آب سد اکباتان در همدان 90 درصد کاهش یافت

© Photo / IRNAحجم آب سد اکباتان در همدان 90 درصد کاهش یافت
حجم آب سد اکباتان در همدان 90 درصد کاهش یافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2022
اشتراک
حجم آب موجود در سد اکباتان از ابتدای مهرماه که ماه آغازین سال آبی هم هست به یک میلیون مترمکعب رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش تازه دفتر اطلاعات و داده‌های آب ایران نشان می‌دهد تعداد زیادی از سدهای بزرگ کشور با کاهش حجم آب موجود در مخزن نسبت به سال آبی پارسال روبرو شده‌اند.
بر اساس این گزارش وضعیت سد اکباتان - بیشینه در استان همدان از همه سدهای کشور نگران‌کننده‌تر است و حجم آب موجود در آن از ابتدای مهرماه که ماه آغازین سال آبی هم هست به یک میلیون مترمکعب رسیده است. درصد پرشدگی این سد نیز یک درصد گزارش شده و نسبت به پارسال با کاهش 90 درصدی حجم مخزن روبرو شده است.
در پاییز امسال وضعیت بارش‌های ایران چندان مطلوب نبوده به‌گونه‌ای که نگرانی‌هایی را برای تأمین آب ایجاد کرده است. پیشتر علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی دولت سیزدهم ایران از کاهش 70 درصدی بارش‌ها خبر داده بود و گفته بود: در شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و در بسیاری از شهرهای بزرگ با مشکل تأمین آب روبرو هستیم.
سد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2022
کشف آرسنیک در آب سد تالوار ایران
بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌های آب درصد پرشدگی سدهای ایران 37 درصد معادل 18.12 میلیارد مترمکعب است.
حجم آب ورودی طی مهرماه امسال نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است و کل حجم آب وردی به مخازن سدهای اصلی ایران طی مهرماه، تنها 830 میلیون مترمکعب بوده است.
سد زاینده‌رود با 11 درصد پرشدگی و کاهش 25 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است.
همچنین مجموع سدهای استان تهران (پنج سد) با 19 درصد پرشدگی و کاهش 18 درصدی نسبت به سال قبل وضعیت چندان مناسبی ندارند.
سد دوستی در استان خراسان رضوی با 18 درصد پرشدگی و کاهش 32 درصدی نسبت به سال قبل و نیز سد کرخه در استان خوزستان با 14 درصد پرشدگی و کاهش 46 درصدی نسبت به سال قبل وارد ماه دوم سال آبی شده‌اند. چاه نیمه‌های سیستان و بلوچستان و سد تهم زنجان به ترتیب با 11 و 19 درصد پرشدگی و کاهش 53 درصدی نسبت به سال قبل در انتظار روزهای بهتری به سرمی برند.
سد شهید رجایی در استان مازندران با 25 میلیون مترمکعب موجودی و 15 درصد حجم پرشدگی کاهش 43 درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد.
همچنین سد ایلام با 20 میلیون مترمکعب موجودی آب و 32 درصد حجم پرشدگی با کاهش 49 درصدی در ماه ابتدایی سال آبی جاری همراه شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала