بیش از 90000 نفر در اعتراضات مخالفان در کیشیناو شرکت کردند

© Sputnik / Dmitrij Osmatesko /  مراجعه به بانک تصاویر بیش از 90000 نفر در اعتراضات مخالفان در کیشیناو شرکت کردند
بیش از 90000 نفر در اعتراضات مخالفان در کیشیناو شرکت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2022
اشتراک
معاون رئیس حزب "شور": بیش از 90000 نفر در کیشیناو برای تظاهرات ضد دولتی تجمع کرده اند، اما آنها توسط محاصره پلیس به دو ستون تقسیم شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، مارینا تاوبر، معاون رئیس حزب "شور"، گفت: بیش از 90000 نفر در کیشیناو برای تظاهرات ضد دولتی تجمع کرده اند، اما آنها توسط محاصره پلیس به دو ستون تقسیم شده اند.
برگزارکنندگان تظاهرات از مقامات خواستند تا برای برگزاری تظاهرات نامحدود در میدان مرکزی مجلس بزرگ ملی مقابل ساختمان دولت اجازه دهند. اما امروز نمایشگاه کشاورزان در آنجا برگزار می شود، بنابراین به معترضان توصیه می شود به میدان نزدیک مجلس حرکت کنند. پلیس هشدار داد که معترضان برای درگیری و اقدامات تحریک آمیز آماده می شوند.
دیواره های محافظتی پلیس ها به حضار اجازه راهپیمایی در امتداد خیابان اصلی کیشیناو و رسیدن به میدان مرکزی را ندادند، آنها به اندازه دو بلوک قبل از رسیدن به مقصد نهایی متوقف شدند. پس از تلاش ناموفق برای شکستن حلقه، تصمیم گرفته شد که تجمعی در همان محل برگزار شود.
تاوبر گفت: "نمایندگان مقامات و سازمان‌های مجری قانون با ما - با شهروندان مولداوی می‌جنگند. ما نمی‌خواهیم بد باشیم، نمی‌خواهیم نفرت بکاریم، اما طبیعی نیست که توسط افسران پلیس با سلاح روبرو شویم. و باتوم... بیش از 90 هزار نفر به اعتراض علیه مقامات آمدند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала