بوریس جانسون برای نخست وزیری نامزد نخواهد شد

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthبوریس جانسون برای نخست وزیری نامزد نخواهد شد
بوریس جانسون برای نخست وزیری نامزد نخواهد شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2022
اشتراک
بوریس جانسون، نخست وزیر سابق بریتانیا اعلام نمود که برای رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیری این کشور نامزد نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون در گزارشی اعلام نمود که امسال برای نخست وزیری نامزد نخواهد شد.
بوریس جانسون رسما از رقابت های رهبری محافظه کاران خارج می شود. آقای جانسون از حمایت عمومی 59 نماینده محافظه‌کار برخوردار بود، اما او اکنون تایید کرده است که نامزد نخواهد شد. پس از استعفای نخست وزیر انگلیس لیز تراس پس از 44 روز از رسیدن خود به قدرت، از قصد جانسون برای بازگشت به سمت خود خبرهایی منتشر می شد، اما جانسون امروز اعلام کرد که برای نخست وزیری کاندیدا نمی شود.
از سوی دیگر امروز، نی موردانت وزیر دفاع سابق انگلیس و از نامزدهای نخست‌ وزیری این کشور، علی‌ رغم شمار کمِ حامیان نسبت به دیگر رقبایش ریشی سوناک و بوریس جانسون، هر گونه مذاکره و توافق با جانسون را رد و اعلام کرد همچنان در رقابت برای تصدی نخست‌ وزیری خواهد ماند.
بوریس جانسون دفتر نخست‌ وزیری بریتانیا را ترک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2022
بوریس جانسون دفتر نخست‌ وزیری بریتانیا را ترک کرد
وی در اینباره در جمع خبرنگاران گفت: من به حرکت رو به جلو و پیشرفتمان اطمینان دارم. باید به شما بگویم آمده‌ام که پیروز شوم. موردانت همچنین هر گونه توافق با بوریس جانسون برای نخست‌وزیری جانسون و وعده پُست و مقام در کابینه آینده جانسون را رد کرد و آن را کاملا اشتباه خواند.
نامزدهای احتمالی نخست‌ وزیری انگلیس تا ساعت ۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ روز دوشنبه فرصت دارند از حمایت حداقل ۱۰۰ قانونگذار حزب محافظه کار برخوردار شده و وارد رقابت برای رهبری این حزب و نخست‌وزیری انگلیس شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала