هشدار به غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره تعیین سقف قیمت نفت برای روسیه

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار به غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره سقف قیمت نفت برای روسیه
هشدار به غرب در مورد تأثیر غیرمنتظره سقف قیمت نفت برای روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2022
اشتراک
نشریه استرالیایی The Conversation می نویسد که غرب باید در سیاست تحریم های ضد روسیه تجدید نظر کند، تحریم هایی که درآمد مسکو را کاهش نمی دهد بلکه فقط افزایش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد روسیه کسانی را که می خواهند از این کشور مواد خام بخرند به راحتی پیدا می کند. و محدودیت های اقتصادی تنها منجر به افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم در سراسر جهان می شود.
در مقاله منتشره در این نشریه خاطرنشان می شود که اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید ضد روسیه، که شامل محدود کردن قیمت فروش نفت است، موافقت کرد. این مقاله توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که هدف از تحریم ها تضعیف توانایی مسکو برای انجام عملیات ویژه در اوکراین و محدود کردن دسترسی به منابع مالی است که برای اجرای عملیات ویژه ضروری است.
اما از آنجایی که هنوز کشورهایی وجود دارند که مایل به خرید محصولات نفتی روسیه هستند، تحریم ها باعث افزایش درآمد روسیه می شود نه کاهش آن.
تحریم‌ها علیه روسیه بر یک منبع بین‌المللی مهم انرژی ، فلزات و مواد معدنی حیاتی تأثیر منفی می‌گذارد و باعث کمبود انرژی‌های تجدیدناپذیر و سبز و همچنین افزایش تورم می‌شود. با توجه به نقشی که روسیه در تامین انرژی ایفا می کند، اقتصاد جهان به زودی در آستانه یکی از بزرگترین شوک ها در زمینه عرضه انرژی در طول تاریخ قرار خواهد گرفت.
پاکستان از احتمال خرید نفت از روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
پاکستان از احتمال خرید نفت از روسیه خبر داد
غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه بر سر اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گذشته گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه سختی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که روسیه تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
در اوایل اکتبر، اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریم‌های ضد روسیه را اعلام کرد که شامل محدودیت‌های اقتصادی جدید و فهرست گسترده‌ای از تحریم‌های علیه اشخاص است. از جمله تحریم های اقتصادی، ارائه چارچوب قانونی برای تعیین سقف قیمت برای حمل دریایی نفت روسیه به کشورهای ثالث است. قرار است محدودیت قیمت برای نفت از 5 دسامبر و در 5 فوریه 2023 برای فرآورده های نفتی اعمال شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала