حمله موشکی نیروی هوایی اسرائیل به فرودگاه های سوریه

© AP Photo / Hassan Ammarحمله موشکی اسرائیل به دمشق
حمله موشکی اسرائیل به دمشق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2022
اشتراک
اسرائیل از بلندی‌های جولان با چهار موشک کروز و هشت بمب هدایت‌شونده هوایی دست به حمله به فرودگاه‌های دمشق و دیماس زد.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر اولگ یگوروف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف های متخاصم در جمهوری عربی اظهار داشت که چهار فروند F-16 نیروی هوایی اسرائیل روز جمعه با موشک های کروز و بمب های هدایت شونده به فرودگاه های دمشق و دیماس حمله کردند.
در این پیام آمده است: "از ساعت 23:02 تا 23:08 روز 21 اکتبر، چهار جنگنده تاکتیکی اف-16 اسرائیل از بلندی‌های جولان با چهار موشک کروز و هشت بمب هدایت‌شونده هوایی دست به حمله به فرودگاه‌های دمشق و دیماس زدند.
همکاری ارتش روسیه و سوریه در دستگیری تروریست ها در انفجار اتوبوس در دمشق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2022
همکاری ارتش روسیه و سوریه در دستگیری تروریست ها در انفجار اتوبوس در دمشق
گفتنی است، جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.
داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала