سفیر ایران زمان برگزاری نشست کارگروه های همکاری های بانکی روسیه و ایران را اعلام کرد

© Photo / IRNAکاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
کاظم جلالی،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2022
اشتراک
نشست کارگروه های همکاری های مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه هفته آینده برگزار می‌شود و طی آن طرفین درباره عملکرد سامانه‌های "میر" و "شتاب" بحث و تبادل نظر می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو اعلام کرد.
کاظم جلالی در میزگرد ایران و روسیه در چارچوب همایش "ساخت روسیه" گفت: رئیس کل بانک مرکزی ایران (علی صالح آبادی) خوشبختانه به اینجا آمد و مذاکرات خوبی با رئیس بانک مرکزی روسیه داشت، کارگروه فعال است، هفته آینده جلسه کارگروه بانکی و مالی تشکیل خواهد شد. همکاری انجام می شود، دوباره با حضور آقای نواک (معاون نخست وزیر الکساندر نوواک) و رئیس بانک مرکزی ما مسائل را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید، چه کار می توانیم بکنیم - آنها هر دو ماه یک بار در مسکو و تهران جلساتی برگزار می کنند، جلسه بعدی در اومسک هفته آینده برگزار می شود. امید آن وجود دارد که مشکلات را حل کنیم" .
سفیر ایران افزود: با کمک سامانه SPFS (سامانه پیام‌رسان مالی روسیه- سیستم روسی جایگزین سوئیفت) و با فعال شدن سامانه پرداخت میر و شتاب می توان سطح همکاری بین کشورها را افزایش داد.
جلالی خاطرنشان کرد: روسیه و ایران در قالب تحریم "درد" مشترک دارند، بنابراین لازم است همکاری‌های مشترک گسترش یابد.
وی اضافه کرد : "ما قبلا در تحریم بودیم و سیستم بانکی روسیه در آن زمان با ما کار نمی کرد، اما اکنون این تحریم ها علیه روسیه اعمال شده است، ما مانند مردم دارای همدرد هستیم. با سیستم SPFS و مکانیسم‌هایی که نمایندگان نخبگان ما، جوانان آن را توسعه داده‌اند، ما این پیشرفت‌ها را به روسیه ارائه می‌کنیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала