در چین تعریف کردند که چگونه استعفای نخست وزیر انگلیس به غرب ضربه زد

© AP Photo / Alberto Pezzaliلیز تراس نخست وزیر بریتانیا
لیز تراس نخست وزیر بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2022
اشتراک
نشریه چینی گلوبال تایمز می نویسد نخست وزیری تراس که کوتاه ترین دوره نخست وزیری در تاریخ بریتانیا است، نشان داده که دموکراسی قدیمی غربی نمی تواند مشکلات جدید را حل کند.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در گلوبال تایمز گفته می شود:" این چرخش چشمگیر در زندگی سیاسی او همچنین می تواند به عنوان نمونه ای از شکست سیاست غرب در نظر گرفته شود، زمانی که مدل آنگلوساکسون قادر به رهبری جهان نیست، زیرا رویه دیرینه دموکراسی غربی قادر به حل مشکلات نیست. مشکلات جدیدی که به وجود می آیند".
این نشریه می افزاید که بریتانیا به عنوان بنیانگذار دموکراسی غربی شناخته می شود و اگرچه باید تجربیات عملی فراوانی می داشت، اما به نظر می رسد در حل مشکلات جدید در شرایط سخت درمانده است.
کوی هونگجیان، مدیر بخش مطالعات اروپا در موسسه مطالعات بین‌المللی چین، به این روزنامه گفت: "استعفای تراس قبل از هر چیز نشان می‌دهد که مشکلات نهادی بریتانیا جدی است.
الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
تراس از نخست وزیری بریتانیا کناره گیری کرد
وی همچنین افزود که "مجموعه سنتی تصمیمات و نهادهای سیاسی" موجود در بریتانیا قادر به رسیدگی به مشکلات خاصی نیست که این کشور با آنها مواجه است.
کوی گفت برای بریتانیا در حال حاضر، تنها راه حل ممکن برای این مشکلات، تعویض دائمی "نخست وزیران" است.
او گفت: "حل کردن مشکلات در کوتاه مدت برای هر رهبر جدیدی دشوار است و هرکسی که جایگزین تراس شود ممکن است با انواع مشکلات روبرو شده و همچنین مرتکب اشتباه شود."
نویسنده مقاله نتیجه گرفت که تعویض رهبران بدون تغییر در تفکر هیچ مشکلی را در غرب حل نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала