درخواست تحقیق درباره استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین از سازمان ملل

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست از سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین
درخواست از سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2022
اشتراک
لندن، پاریس و برلین از سازمان ملل خواستند درباره استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین تحقیق کند.
به گزارش اسپوتنیک، از نامه سه کشور اروپایی به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش برمی‌آید که نمایندگی‌های دائمی بریتانیا، فرانسه و آلمان در سازمان ملل از دبیرخانه این سازمان خواستند اطلاعات مربوط به استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین با هدف نقض قطعنامه برجام را بررسی کند.
در این نامه آمده است: ما از تحقیقات تیم نظارتی 2231 شورای امنیت سازمان ملل (که برجام را تایید کرد) استقبال می کنیم و آماده حمایت از کار دبیرخانه در انجام تحقیقات فنی و بی طرف هستیم.
پیش از این، کی‌یف از کارشناسان سازمان ملل خواسته بود برای تایید استفاده ادعایی روسیه از پهپادهای ایرانی که به گفته مقامات اوکراینی نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برجام است، از اوکراین بازدید کنند. دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، گفت که مسکو در صورت مشارکت در تحقیقات درخواستی کی‌یف، همکاری خود با دبیرخانه سازمان ملل را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد، زیرا دبیرخانه یک نهاد کاملاً فنی است و هیچ یک از این دو دستور یا قابلیت های کارشناسی برای چنین اقداماتی را ندارد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اخبار منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی برای استفاده در جنگ در اوکراین را تکذیب کرد. پیشتر ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که موضوع خرید پهپادهای رزمی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала