گزارش و تحلیل

کار کار انگلیسی هاست

© REUTERS / Neil Hallکار کار انگلیسی هاست
کار کار انگلیسی هاست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
اشتراک
کارشناس سیاسی و رئیس مجمع عرب برای تحلیل سیاست ایران در قاهره، دکتر محمد محسن ابوالنور در خصوص اعمال تحریم ها از سوی ایران علیه بریتانیا، اعتراضات اخیر ایران را منشا غرب دانست.
به گزارش اسپوتنیک، مصدق پور، تحلیلگر سیاسی ایرانی در خصوص اعمال تحریم های ایران علیه انگلیس در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام نمود:
"تحریم ها پاسخی به تحریم های اعمال شده از سوی طرف اروپایی به ویژه انگلیس است. ایران حق دارد تحریم‌های مشابهی را برای افراد و موسسات خاص اعمال کند تا از ورود آنها به ایران جلوگیری کند. تحریم ها نمادین هستند و از نظر دیپلماتیک به عنوان یک عمل دوجانبه طبقه بندی می شوند، این گامی متقابل در جهت کاهش سطح روابط دو کشور است. این پاسخی مستقیم به مداخله در روابط ایران و روسیه، اتهامات حمایت از روسیه با سلاح های ایرانی است، در حالی که سلاح های غربی به جنگ در یمن، سوریه، لبنان و لیبی دامن می زنند. این تحریم‌ها باید شامل سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه نیز می‌شود.
این تحلیلگر ایرانی در ادامه تصریح کرد که "تنش‌ها بین ایران و کشورهای غربی با توجه به همه سوابق بین دو طرف، تأثیر محسوسی بر مسائل باقی‌مانده بین دو طرف مانند پرونده هسته‌ای نخواهد داشت."
واکنش بعیدی‌نژاد به درخواست یک مقام ارشد انگلیس برای تحریم ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2020
واکنش بعیدی‌نژاد به درخواست یک مقام ارشد انگلیس برای تحریم ایران
از سوی دیگر، رئیس مجمع عرب برای تحلیل سیاست ایران در قاهره، دکتر محمد محسن ابوالنور در گفنگو با اسپوتنیک در سخنانی اعلام نمود: ایران نگرانی های تاریخی در مورد دخالت خارجی در امور داخلی خود و به ویژه نقش بریتانیا با توجه به سوابق تاریخی در رابطه با ایران را دارد. هر چیزی که به انگلیس مربوط می شود، چه در سیاست، چه در اقتصاد و چه در ورزش، مشخص می شود، به حدی که در بین مردم ضرب المثلی وجود دارد (در هر مشکلی که با آن برخورد کردید به دنبال انگلیس باشید: کار کار انگلیس است). انگلیس به طور مستقیم و غیرمستقیم از همه جنبش‌های اعتراضی که در ایران رخ می‌دهد حمایت می‌کند، مقامات انگلیسی خود در بیانیه‌های عمومی از اعتراضات حمایت می‌کنند.
همه رسانه‌های مخالف که به زبان فارسی پخش می‌شوند عمدتاً از لندن پخش می‌شوند، به استثنای تعداد بسیار کمی که از واشنگتن پخش می‌کنند، بنابراین تهران رسما انگلیس را مسئول تمام اقداماتی می‌داند که می‌تواند ثبات در ایران را تضعیف کند.در مورد موضوع هسته‌ای: وضعیت فعلی ممکن است حتی به طور مثبت در پرونده هسته ای منعکس شود، زیرا تنش ها می تواند منجر به یک توافق زودهنگام با طرف مقابل برای کاهش فشار بر آن شود، خواه فشار سیاسی و رسانه ای بر ایران باشد یا "فشار امنیتی" که تهران بر انگلیس در منطقه وارد می کند. . موضوع پهپادهای ایرانی و اتهامات ایران نیز می تواند به "حرکت" موضوع هسته ای کمک کند. غرب به حل و فصل فوری با ایران نیاز دارد. من انتظار دارم ایران این بار به دلایل زیادی از جمله این واقعیت که غرب تمام ابزارهای سیاسی و رسانه ای خود را به سمت روسیه هدایت می کند، پیروز شود.
بریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
ایران، چند نهادها و اشخاص انگلیسی را تحریم کرد
دکتر علیرضا رضاخواه تحلیلگر مسائل بین الملل، کارشناس ارشد در مطالعات آمریکا و اروپا در گفتگو با اسپوتنیک در خصوص تحریم های ایران علیه بریتانیا صحبت نمود:
چرا در میان کشورهای اروپایی، ایران انگلیس را به عنوان کشور متخاصم تحریم نمود؟ چرا در لیست سیاه ایران فرانسه و یا آلمان نیست؟
این موضوع به سابقه سیاسی و پرچمداری دولت انگلستان ارتباط دارد. از سوی دیگر می دانیم که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در واقع دارد منافع آمریکا را تامین می کند. حوادث اخیر در ایران بخشی مربوط به بازی رسانه ای است که انگلستان کرده است و بودجه سنگینی برای ان گذاشته است. ایران حق دارد که پاسخ مناسب دیپلماتیک بدهد. وزارت خارجه ایران از دولت فرانسه خواست است که آنها حقوق مردم کشور خودشان را که امروز به خیابان ها می آیند را رعایت کند، و موازین حقوق بشر را در مقابل معترضان فرانسوی رعایت کند، این یک اقدام متقابل ایران است.
از سوی دیگر، فعالیت های انگلستان محدود به این نمی شود، در کنار رسانه های مشخص انگلستان علیه ایران دارد، باعث می شود که ایران انگلستان را فعلا ساکت کند. این تحریم فشار جدی بر انگلستان نخواهد داشت و بیشتر جنبه دیپلماتیک دارد. همانطور که انها فرماندگان سپاه ما را تحریم کردند نیز فایده ای ندارد، آنها پولی در ان کشورها ندارند و قصد ندارند به انجا سفر کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала