وزیر امور خارجه ایران: تغییر در ژئوپولتیک منطقه خط قرمز ماست

CC BY 4.0 / IRNA / وزیر امور خارجه ایران: تغییر در ژئوپولتیک منطقه خط قرمز ماست
وزیر امور خارجه ایران: تغییر در ژئوپولتیک منطقه خط قرمز ماست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در رأس هیئتی امروز پنجشنبه راهی ایروان شد و با "آرارات میرزویان" همتای ارمنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه ایران در ابتدای ورود به پایتخت ارمنستان مورد استقبال "منتاسا کان صفربان" معاون وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان قرار گرفت.
امیر عبداللهیان در نشست خبری با همتای ارمنی خود گفت که جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در کریدورهای تاریخی منطقه را تحمل نخواهد کرد و این خط قرمز تهران است.
میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2022
گزارش و تحلیل
تاثیر مناقشه ی آذربایجان و ارمنستان بر ترانزیت ایران
وزیرخارجه ایران در ادامه کنفرانس خبری مشترک با همتای ارمنی خود گفت: در مسائل و زمینه‌های زیادی اتفاق نظر داریم. به دیدگاه‌های مشترک و همچنین نگرانی‌ها مشترک پرداختیم. جمهوری اسلامی ایران معتقد است حضور نیروهای بیگانه و مداخلات خارجی در منطقه توسط بیگانگان در هر بخشی از منطقه از جمله آذربایجان و ارمنستان به نفع مردم منطقه نخواهد بود.
امیرعبداللهیان گفت: ایران هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه، در مرزهای تاریخی منطقه و در کریدورهای تاریخی و سنتی منطقه را برنمی‌تابد و ما این مسئله خط قرمز خود می‌دانیم. ما هرگونه تدابیر لازم برای جلوگیری از چنین نیاتی -اگر در منطقه وجود داشته باشد- به کار خواهیم گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала