- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

شگفتی مدیر کل آژانس اتمی از آگاهی پوتین درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا

© Photo / IRNAشگفتی رئیس آژانس اتمی از آگاهی پوتین درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا
شگفتی رئیس آژانس اتمی از آگاهی پوتین درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
اشتراک
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پوتین را فردی مطمئن و آگاه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با تلفه اعتراف کرد که از آگاهی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شگفت‌زده شده است.
گروسی توضیح داد: "او (پوتین) به کاری که انجام می دهد بسیار مطمئن است... من از دانش دقیق او در مورد نیروگاه هسته ای، ویژگی های فنی آن و درک آنچه برای اطمینان از ایمنی پیشنهاد می کنم شگفت زده شدم".
در 11 اکتبر، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشستی با پوتین در سن پترزبورگ در مورد وضعیت پیرامون نیروگاه هسته ای زاپروژیا بحث کرد. رئیس‌جمهور روسیه سپس تاکید کرد که مسکو برای حل همه مسائل باز است.
نیروگاه هسته ای زاپروژیا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده بزرگترین نیروگاه در اروپا است و در ساحل چپ دنیپر، در نزدیکی شهر ارنرگودار واقع شده است. از ماه مارس، این نیروگاه توسط ارتش روسیه محافظت می شود. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران مناطق نیروگاه هسته ای و ارنرگودار ادامه می دهد. حقایق این حملات، بدون نام بردن از مجریان آن، توسط مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست گروسی، که در اوایل سپتامبر از نیروگاه هسته‌ای بازدید کرد، تأیید شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала