گزارش و تحلیل

کارشناسان: این "بازی با آتش" راهی است به سمت یک همه گیری جدید

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناسان: این "بازی با آتش" راهی است به سمت یک همه گیری جدید
کارشناسان: این بازی با آتش راهی است به سمت یک همه گیری جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
اشتراک
خوانندگان، از آزمایشگاه بوستون به دلیل تولید نوع جدید کووید دارای میزان مرگ و میر 80 % انتقاد کردند.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس می نویسد: تیمی از دانشمندان دانشگاه بوستون آمریکا یک ویروس ترکیبی ایجاد کردند که 80 درصد از موش‌های آزمایشی را کشت. این کار یک بار دیگر ثابت می کند که اگرچه تحقیقات ویروس خطرناک از سال 2017 در ایالات متحده به شدت محدود شده است، این عملیات همچنان ادامه دارد. این اعتقاد رایج شده است که مطالعات افزایش عملکرد، زمانی که ویروس ها به طور هدفمند عفونت یا کشندگی را افزایش می دهند، باعث ایجاد همه گیری ویروس کرونا می شود. مطالعات مشابهی توسط یک آزمایشگاه چینی که فقط چند مایل از اولین شیوع آن فاصله داشت، انجام شد.
نکته چیست؟ گروهی از دانشمندان از بوستون و فلوریدا پروتئین اسپایک Omicron را استخراج کرده اند که در آن ده ها جهش انباشته شده است. سپس سنبله پروتئین Omicron به سویه اصلی که برای اولین بار در ووهان در ابتدای همه ‌گیری ظاهر شد، مرتبط شد و نحوه برخورد موش‌های آزمایشگاهی با هر دو سویه مقایسه گردید. در این مقاله آمده است: "در جایی که Omicron فقط یک عفونت خفیف غیر کشنده ایجاد کرد، سویه جدید باعث بیماری شدید با میزان مرگ و میر 80٪ شد." در عین حال، دانشمندان بر این باورند که بعید است این ویروس هیبریدی برای انسان ها به اندازه موش ها کشنده باشد. آزمایشگاه ملی بیماری های عفونی نوظهور دانشگاه بوستون یکی از سیزده آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 4 در سراسر آمریکا است. بقیه در تگزاس، آتلانتا و کانزاس واقع شده اند. این آزمایشگاه‌ها موظف هستند با خطرناک ترین پاتوژن‌ها کار کنند تا از خیزش های اپیدمی‌های جدید جلوگیری شود. در آزمایشگاه‌های دارای امنیت سطح چهارم، کارکنان لباس‌های محافظ کامل همراه با تامین هوا را می‌پوشند، کارکنان موظفند قبل از خروج لباس‌های محافظ را عوض کرده و دوش بگیرند. چنین آزمایشگاه هایی ایزوله هستند و دارای سیستم تامین هوای مستقل می باشند.
ناشر آمریکایی: اگر شیوع کرونا بخشی از طرح جنگ زیستی پنتاگون باشد چه؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2022
ناشر آمریکایی: اگر شیوع کرونا بخشی از طرح جنگ زیستی پنتاگون باشد چه؟
اما کارشناسان مطمئن هستند که این بازی با آتش است و باید کاملاً ممنوع شود. دکتر ریچارد ابرایت، شیمیدان دانشگاه راتگرز در نیوبرانزویک، نیوجرسی، گفت:"این یک مثال قابل توجه و نگران کننده از افزایش عملکرد است." او هشدار می‌دهد: "این مطالعه جدید دولت ایالات متحده، مانند مطالعه قبلی در مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان، بسیار نگران‌کننده است. به نظر نمی رسد که این اقدام به درستی از نظر خطر و فایده ارزیابی شده باشد. نظارت بر تحقیقات بر روی پاتوژن های همه گیر باید تقویت شود و مقامات دولت ایالات متحده که مردم را در معرض خطر قرار می دهند باید پاسخگو باشند.
طبق روایت رسمی، ویروس کرونا از حیوانی به فرد دیگر در بازار ووهان (به احتمال زیاد از خفاش) منتقل شده است. اما مشخص است که موسسه ویروس شناسی ووهان تحقیقاتی را برای تقویت عملکرد سویه های مشابه انجام داده است و برخی از کارشناسان معتقدند که عامل بیماری زا فراری کارکنان را آلوده کرده و آزمایشگاه را ترک کرده است. دیوید لیورمور، پروفسور میکروبیولوژی دانشگاه آنگلیا شرقی گفت: با توجه به احتمال زیاد همه‌گیری ویروس کرونا به دلیل فرار آزمایشگاهی در ووهان منشا گرفته است، چنین آزمایش‌هایی بسیار غیرعاقلانه هستند.
کامنت خوانندگان:
Penelope Greenwalder
اصلا چرا دولت به این مزخرفات کمک مالی می کند؟
Ingepingeponge
انسان ها احمق ترین موجودات روی کره زمین هستند.
Georgia Belle
به نظر می رسد آنها عواقب آن را درک نمی کنند. نه، آنها کاملاً درک می کنند و می دانند که چه می خواهند. آنها می خواهند بیشتر ما بمیریم زیرا فکر می کنند سیاره به اندازه 80 درصد پرجمعیت است.
TotallyBuffs89
جنگ بیولوژیکی بسیار تمیزتر و ساده تر است - هم متعارف و هم هسته ای. ویروس کرونا را "پیچان" کنید تا منطقه یا کشور خاصی را تحت تأثیر قرار دهد و قدرتمندترین سلاح آماده است. ببینید این ویروس در کمتر از دو سال چه بلایی سر اقتصاد جهانی آورده است. اگر به نظرتان می رسد که دولت های پیشرفته ذخایر کافی ندارند، بیدار شوید. کووید فقط یک سلاح بیولوژیکی دیگر است.
LoveOverGold22
حفر قبر خودمان با اولین سرعت علمی!
JR. F.
و در مورد زندانی کردن آنها برای ساخت سلاح های کشتار جمعی چطور؟
C733B
بله، مادام العمر
Rashfordkeith
خیلی ممنون بوستون! اینهمه دانشگاه ولی عقل زیاد نشده!
نویسندگان: کیتلین تیلی، منصور شاهین
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала