- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نماینده پارلمان اوکراین: برای قطع روابط دیپلماتیک بین اوکراین و ایران آماده ایم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده پارلمان اوکراین: برای قطع روابط دیپلماتیک بین اوکراین و ایران آماده ایم
نماینده پارلمان اوکراین: برای قطع روابط دیپلماتیک بین اوکراین و ایران آماده ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
اشتراک
نماینده پارلمان اوکراین می گوید لایحه ای را برای قطع روابط دیپلماتیک بین اوکراین و ایران ارائه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی گونچارنکو نماینده پارلمان اوکراین، اظهار داشت: لایحه قطع روابط دیپلماتیک با ایران و به رسمیت شناختن آن را به عنوان کشور حامی تروریسم به رادا عالی (پارلمان اوکراین) ارائه کرده است.
گونچارنکو در کانال تلگرامی خود نوشت: دولت های جهان با فراخوانی برای اتخاذ تدابیر لازم، به رسمیت شناختن ایران حامی تروریسم و ​​تقویت تحریم ها هستند.

او این موضوع را با این واقعیت توضیح داد که ظاهراً ایران هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه می‌دهد. این پیش نویس قانون هنوز در وب سایت پارلمان اوکراین منتشر نشده است.

پیش از این، زبیگنیو رائو، وزیر امور خارجه لهستان که در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ شرکت کرد، گفته بود که اتحادیه اروپا در مورد استفاده روسیه از پهپادهای تهاجمی ایران در اوکراین تحقیق خواهد کرد یا خیر.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی روسیه از ایران به طور مصنوعی در رسانه های آمریکایی مطرح شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اخبار منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به طرف روسی برای استفاده در جنگ در اوکراین را تکذیب کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала