- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

فرمانده عملیات وِیژه: شواهدی دال بر استفاده کی‌ِیف از روش های ممنوعه جنگ وجود دارد

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaفرمانده عملیات وِیژه: شواهدی دال بر استفاده کی‌ِیف از روش های ممنوعه جنگ وجود دارد
فرمانده عملیات وِیژه: شواهدی دال بر استفاده کی‌ِیف از روش های ممنوعه جنگ وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
اشتراک
سوروویکین از احتمال استفاده کی‌ِیف از روش های ممنوعه جنگ در نزدیکی خرسون خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال روسی سرگئی سوروویکین، فرمانده گروه مشترک نیروها در مناطق عملیات ویژه نظامی اعلام کرد: شواهدی از امکان کی یف با استفاده از روش های ممنوعه جنگ در منطقه خرسون، آماده سازی حمله موشکی به سد ایستگاه برق آبی کاخوفکا وجود دارد.
وی افزود: رهبری ناتو از ارتش اوکراین، کی‌یف را ملزم می کند که بدون در نظر گرفتن قربانیان، عملیات تهاجمی در جهت خرسون انجام دهد.
سوروویکین در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی "راسیا-24" گفت: "رهبری ناتو از نیروهای مسلح اوکراین مدت هاست که بدون در نظر گرفتن هرگونه تلفات - هم در خود نیروهای مسلح اوکراین و هم در میان جمعیت غیرنظامی- خواستار عملیات تهاجمی رژیم کی‌یف در جهت خرسون شده است".
به گفته وی، اطلاعاتی در مورد احتمال استفاده رژیم کی‌یف از روش های ممنوعه جنگ در منطقه خرسون و آمادگی کی‌یف برای حمله موشکی گسترده به سد نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا و همچنین یک حمله موشکی و توپخانه ای گسترده به شهر به صورت بی رویه.
در 24 فوریه، روسیه عملیات ویژه نظامی را برای غیرنظامی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور روسیه، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала