- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

جزئیات ارسال های پدافند هوایی به اوکراین از پنتاگون

© AP Photo / PRNewsFoto/Raytheon Companyجزئیات ارسال های پدافند هوایی به اوکراین از پنتاگون
جزئیات ارسال های پدافند هوایی به اوکراین از پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
اشتراک
یک مقام ارشد پنتاگون گفته است که کی یف سیستم های "ناساماس" را برای مقابله با حملات روسیه در آینده نزدیک دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد اولین دسته از سامانه های موشکی پیشرفته سطح به هوای ملی (NASAMS) را در هفته های آینده به اوکراین عرضه کند.
واشنگتن متعهد شد که توانایی های دفاع هوایی کی یف را تقویت کند، پس از آن که روسیه هفته گذشته رگبار موشکی به اهداف نظامی و زیرساخت های انرژی اوکراین را به دلیل آنچه "حمله تروریستی" به پل استراتژیک کریمه خواند، شلیک کرد.
یک مقام ارشد پنتاگون که خواسته نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرنگاران گفت: ایالات متحده "به دنبال تلاش برای ورود اولین سیستم های [NASAMS] به اوکراین ظرف چند هفته آینده است" و افزود که قبلاً بیش از ۱۴۰۰ سیستم های دفاعی هواپیمای استینگر را به کی یف ارائه کرده است.
وی در ادامه گفت که ایالات متحده معتقد است این تحویل به اوکراین "همچنان مورد تاکید" کشورهای غربی است. هفته گذشته، ایالات متحده متعهد شد که ارسال دو مورد از هشت ناساماس را که مدت هاست به کی یف وعده داده بود، تسریع کند.
بریتانیا، یکی دیگر از حامیان اصلی کی‌یف، همچنین متعهد شده است که ده‌ها موشک هوا به هوای پیشرفته میان‌برد (AMRAAM) را برای کمک به "دفاع از آسمان" اوکراین فراهم کند.
به گزارش اسکای نیوز، این موشک ها که انتظار می رود از NASAMS شلیک شوند، قرار است در هفته های آینده تحویل داده شوند.
سیستم ناساماس یک سیستم دفاع هوایی زمینی با برد کوتاه تا متوسط ​​است که توسط شرکت آمریکایی Raytheon و دفاع و هوافضای Kongsberg نروژ توسعه یافته است. این سلاح با برد ۴۰ کیلومتر می تواند علیه هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز و هواپیماها استفاده شود.
پس از حملات موشکی گسترده روسیه در هفته گذشته که زیرساخت‌های نظامی و حیاتی را هدف قرار داد و باعث خاموشی گسترده شد، غرب تمرکز خود را بر تامین قابلیت‌های ضد هوایی اوکراین معطوف کرده است.
به گفته ویاچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه، اوکراین ۵۰ درصد از ظرفیت تولید انرژی خود را در آن زمان از دست داد.
این حملات در پاسخ به یک انفجار مرگبار در پل کریمه، یک پیوند استراتژیک بین شبه جزیره و سرزمین اصلی روسیه، در اوایل ماه جاری انجام شد. مسکو کی‌یف را به سازماندهی آنچه "حمله تروریستی " علیه این کشور خواند متهم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала