آمریکا فعالانه از تحریم ها علیه تجهیزات نظامی روسیه و ایران استفاده خواهد کرد

© AFP 2023 / Nicholas Kammوزارت امور خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا، اعلام کرد: ایالات متحده به طور فعال به نظارت بر رعایت تحریم های ایالات متحده علیه تجارت تسلیحاتی روسیه و ایران ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، کارن دونفرید، دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا، روز سه شنبه در یک نشست توجیهی برای خبرنگاران خارجی بیان کرد: ایالات متحده قصد دارد به طور فعال از مکانیسم تحریم های یکجانبه در تلاش برای مقابله با همکاری نظامی-فنی روسیه با سایر کشورها از جمله ایران استفاده کند.
این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده تحریم هایی را علیه هر کسی که به ایران کمک کند تا این نوع حمایت نظامی از جنگ روسیه علیه اوکراین ارائه کند، اعمال خواهد کرد. ما به طور فعال به نظارت بر رعایت تحریم های ایالات متحده علیه تجارت تسلیحاتی روسیه و ایران ادامه خواهیم داد.
این دیپلمات گفت: ما فروش این تسلیحات را برای ایران به روسیه دشوار خواهیم کرد.
در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را در ارتباط با درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک اعلام کرد.
وی تاکید کرد که برنامه‌های مسکو شامل اشغال سرزمین‌های اوکراین نمی‌شود و اهداف غیرنظامی‌سازی و غیرنظامی‌سازی این کشور است. غرب در واکنش به تصمیم فدراسیون روسیه به تدریج شروع به اعمال تحریم های متعدد و گسترده علیه این کشور کرد و شروع به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به کی‌یف کرد. تعدادی از سیاستمداران غربی اذعان کرده اند که این در واقع یک جنگ اقتصادی علیه روسیه است.
همانطور که ولادیمیر پوتین در ۱۶ مارس اعلام کرد، سیاست تحریمی غرب علیه مسکو دارای همه نشانه های تجاوز است. وی خاطرنشان کرد: سیاست مهار فدراسیون روسیه یک استراتژی بلندمدت غرب است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала