- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه: رفتار محتاطانه قدرت های هسته ای اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است

© Fotolia / Romolo Tavaniروسیه: رفتار محتاطانه قدرت های هسته ای اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است
روسیه: رفتار محتاطانه قدرت های هسته ای اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2022
اشتراک
ورونتسوف: رفتار با احتیاط قدرت های هسته ای امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین ورونتسوف، معاون هیئت روسی در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری رفتار مسئولانه و با احتیاط قدرت های هسته ای اهمیت دارد. با تشدید بحران اوکراین، بیانیه ای در مورد غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای صدای دیگری پیدا کرده است.
ورونتسوف گفت: "اکنون بیش از هر زمان دیگری، رفتار با احتیاط و مسئولانه قدرت های هسته ای مهم است. روسیه قاطعانه به این اصل متعهد است که هیچ برنده ای در جنگ هسته ای وجود ندارد و هرگز نباید آغاز شود".
وی یادآور شد که در 3 ژانویه 2022، این موضوع توسط رهبران پنج قدرت هسته ای در بیانیه مشترکی تأیید شد.
وی تاکید کرد: با تشدید بحران اوکراین که به تقصیر رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن رخ داد، پیام این موضوع نه تنها موضوعیت خود را از دست نداده، بلکه صدایی مضاعف پیدا کرده است.
به گفته این دیپلمات، در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای هنوز تنها پاسخ ممکن برای روسیه به تهدیدات خارجی خاص است. وی تاکید کرد: "توسعه وضعیت در اروپا صحت نگرانی های ما را تایید می کند. ناتو با نقض فاحش اصل امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، بر گسترش مضر بی حد و حصر به مرزهای ما به ضرر امنیت روسیه تکیه کرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала