درگیری آمریکا و عربستان نقشه اتحادهای جهانی را تغییر می دهد

© Photo / IRNAدرگیری آمریکا و عربستان نقشه اتحادهای جهانی را تغییر می دهد
درگیری آمریکا و عربستان نقشه اتحادهای جهانی را تغییر می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2022
اشتراک
روشا روزنامه‌نگار نشریه Advance: درگیری آمریکا و عربستان نقشه اتحادهای جهانی را تغییر خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتون روشا برای نشریه Advance نوشت: تغییرات ژئوپلیتیک تکتونیکی در جهان به دلیل تنش بین عربستان سعودی و ایالات متحده در حال رخ دادن است.
در این مقاله آمده است: ایالات متحده به شدت خشمگین است که رهبری عربستان سعودی اخیراً چنین نافرمانی را نشان داده است که سالها به خود اجازه نمی داد، شاید از زمانی که واشنگتن و ریاض اتحاد دلارهای نفتی را ایجاد کردند که جهان را به شکلی که ما می شناسیم ساخته است.
این مقاله خاطرنشان می کند که اکنون به جرات می توان گفت که رهبری عربستان توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در کنار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نه جو بایدن، رئیس کاخ سفید، قرار گرفتند.
این نویسنده معتقد است: در حالی که عربستان سعودی تصمیمات "صرفاً اقتصادی" می گیرد، اروپا به وضوح قادر به اتخاذ این تصمیمات حتی در مواجهه با فاجعه بزرگتر نیست، تا حد زیادی به این دلیل که آمریکا رهبران اروپایی را کنترل می کند.
وی در این مقاله تاکید می کند: این درگیری می تواند منجر به تغییر بزرگی در اتحادها در صفحه شطرنج جهانی شود و تعجب آور نخواهد بود اگر عربستان سعودی تصمیم بگیرد که زمان آن رسیده است که موضع خود را تغییر دهد یا حداقل به شکلی که ترکیه انجام می دهد بین این دو نقطه اصلی تعادل برقرار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала