- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اوکراین ایران را به ارسال سلاح به روسیه متهم کرد

© AP Photo / Giannis Papanikosاوکراین ایران را به ارسال سلاح به روسیه متهم کرد
اوکراین ایران را به ارسال سلاح به روسیه متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2022
اشتراک
کی‌یف تهران را به تامین تسلیحات به روسیه متهم کرد و خواستار توقف فوری آن شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه اوکراین روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: کی‌یف تهران را به تامین تسلیحات به روسیه متهم می کند و خواستار توقف فوری آن است.
وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، گفت: "ما از تهران می‌خواهیم که تحویل هرگونه سلاح به روسیه را فورا متوقف کند. در غیر این صورت، ایران و رهبری آن شدیدترین مسئولیت را از جمله در چارچوب دعاوی بین‌المللی بر عهده خواهند داشت".
وزارت امور خارجه اوکراین مدعی است که از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین استفاده می شود. دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه از وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا تحریم هایی را علیه ایران اعمال کنند.
در 23 سپتامبر، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به وزارت خارجه دستور داد تا به حقایق ادعایی استفاده از سلاح‌های ساخت ایران علیه اوکراین پاسخ دهد. در همان روز، وزارت امور خارجه تصمیم گرفت سفیر ایران را از اعتبارنامه محروم کند و تعداد پرسنل دیپلماتیک سفارت در کی‌یف را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
در پایان ماه سپتامبر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران از هیچ یک از طرف‌های درگیر در اوکراین حمایت نمی‌کند و با عرضه تسلیحات خارجی به کی‌یف و مسکو مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала