آمریکا بر تحریم های تسلیحاتی علیه ایران و روسیه نظارت می کند

© Sputnik / Aram Nersesyan /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا بر تحریم های تسلیحاتی علیه ایران و روسیه نظارت می کند
آمریکا بر تحریم های تسلیحاتی علیه ایران و روسیه نظارت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2022
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید: دولت ایالات متحده قصد دارد اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که روسیه و ایران از تحریم های تجارت تسلیحاتی واشنگتن تبعیت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: دولت ایالات متحده قصد دارد اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که روسیه و ایران از تحریم های تجارت تسلیحاتی واشنگتن تبعیت می کنند.
او با توجه به درخواست روزنامه نگار درباره نسخه های مربوط به تحویل هواپیماهای بدون سرنشین از ایران به فدراسیون روسیه گفت: من نمی توانم در مورد گزارش های خاصی صحبت کنم. ژان پیر یادآوری کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، پیشتر مدعی شده بود که "ایران قصد دارد هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه بفروشد تا از آنها علیه اوکراین استفاده کند". او همچنین گفت که این تحویل ها ظاهراً قبلا انجام شده است.
به گفته سخنگوی کاخ سفید، "شواهد زیادی" وجود دارد که گویا طرف روسی از این وسایل استفاده می کند. به گفته ژان پیر، "ایران مدام در مورد آن دروغ می گوید".
ژان پیر گفت: "آنها در این مورد صادق نبوده اند و منکر ارائه سلاح به روسیه برای استفاده در اوکراین می شوند".
به گفته وی، ایران در حال بررسی امکان فروش تسلیحات دیگر به فدراسیون روسیه است. ما به اجرای شدید تحریم‌های آمریکا بر تجارت تسلیحات از سوی ایران و روسیه ادامه خواهیم داد... ما فروش این تسلیحات را برای ایران سخت‌تر خواهیم کرد. و در کنار شرکای منطقه در برابر این تهدید از سوی ایران خواهیم ایستاد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала