- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

واکنش اسرائیل به تحویل تسلیحات ایران به روسیه: پس از کمک نظامی ایران به روسیه باید به کی یف کمک کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش اسرائیل به تحویل تسلیحات ایران به روسیه: پس از کمک نظامی ایران به روسیه باید به کی یف کمک کنیم
واکنش اسرائیل به تحویل تسلیحات ایران به روسیه: پس از کمک نظامی ایران به روسیه باید به کی یف کمک کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2022
اشتراک
ناخمن شای، وزیر امور اسراییل در امور مهاجرت، معتقد است که اسراییل باید پس از انتشار اطلاعاتی در مورد تامین موشک های بالستیک توسط ایران به روسیه، کمک نظامی به اوکراین را آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، ناخمن شای، وزیر امور اسراییل در امور مهاجرت در پیام تویئتری خود در خصوص همکاری نظامی روسیه و ایران گفت: "امروز صبح مشخص شد که ایران در حال انتقال موشک های بالستیک به روسیه است. دیگر تردیدی وجود ندارد که اسرائیل در این درگیری خونین چه موضعی باید اتخاذ کند. زمان ارائه کمک های نظامی به اوکراین فرا رسیده است، همانطور که ایالات متحده آمریکا و کشورهای ناتو انجام می دهند.
از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، اسرائیل تنها کمک های بشردوستانه و مقادیر محدودی تجهیزات حفاظتی را برای کارکنان خدمات اورژانس مدنی به کی یف می رساند.
پرچم اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2022
اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین به بهانه استفاده از پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه
روز یکشنبه، شرکت تلویزیون و رادیو دولتی اسرائیل CAN به نقل از روزنامه واشنگتن پست از تحویل پیش بینی شده موشک های بالستیک تولیدی ایران به روسیه خبر داد. بر اساس اطلاعات اطلاعاتی آمریکا به نقل از روزنامه نگاران، این دسته از موشک های کوتاه برد فتح-110 و ذوالفغار است که می تواند اهدافی را در فاصله 300 و 700 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. این نشریه گزارش می دهد که ایران همچنین در حال آماده شدن برای عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه است.
در اوایل اکتبر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که طرف ایرانی به روسیه سلاحی برای استفاده در خصومت‌ها در اوکراین نداده است، زیرا "هر گونه حمایت تسلیحاتی توسط یکی از طرف‌های درگیری، امکان برقراری صلح را به تاخیر می‌اندازد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала