کمالوندی: برای دشمنان ما گزینه‌ای غیر از دیپلماسی باقی نمی‌ماند

© Tasnim News Agencyبهروز کمالوندی
بهروز کمالوندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2022
اشتراک
معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت که کشورش به لحاظ ضربه‌پذیری در حوزه هسته‌ای کاملا غیرقابل آسیب است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید اینکه امروز به لحاظ آسیب‌پذیری در حوزه هسته‌ای، کشور به دلایل مختلف تقریباً غیرقابل شکست شده است، اظهار داشت: با بکارگیری روش‌های مختلفی این ضریب امنیت افزایش یافته است و برای دشمنان ما که هدف اصلی آن‌ها ضربه زدن به صنعت هسته‌ای و دانشمندان ایران است، هیچ گزینه‌ای غیر از دیپلماسی باقی نمانده است.
کمالوندی تصریح کرد: به جز تأمین رادیوداروها در کشور به رغم همه تحریم‌ها، شاهد استفاده ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در خارج از کشور از این داروها هستیم و این موارد در شرایطی است که تحت فشارهای سنگین تحریمی قرار داریم. اینکه دشمن مدعی است به غذا و دارو کاری ندارند یک دروغ است و سازمان اسناد این مساله را به نماینده حقوق بشر منعکس کرده است. این مساله در حد سازمان اقدام شده اما لازم است که در سطح بین المللی هم کارهایی انجام شود تا جهانیان از تحریم‌های ظالمانه که شامل رادیودارو بیماران نیز می‌شود، آگاهی یابند.
واشنگتن: هیچ اقدامی در رابطه با وجوه مسدود شده تهران توسط سئول انجام نداده ایم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.10.2022
وزارت خارجه آمریکا: تمرکز ما اكنون بر چگونگی کمک به معترضان در ایران است نه مذاكرات احياى برجام
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزود: به طور نمونه یک شرکت رادیوداروی ما تحریم شده است و با اینکه از شرکت خواستیم که مکاتباتی در این خصوص با خزانه‌داری آمریکا داشته باشد و اعلام کند که براساس سابقه‌اش شرکتی نیست که خدمات آن‌ها غیر از تأمین داروی بیماران کاربرد دیگری داشته باشد، برای این منظور چندین بار نامه‌نگاری شد که نمونه‌های آن در اختیار نماینده حقوق بشر قرار داده شد اما هیچ اتفاقی نیفتاد و آنها حاضر نشدند این شرکت رادیو دارو را از لیست تحریم خود حذف کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала