چین توسل به زور در حل مسئله تایوان را منتفی نمی داند

© REUTERS / Thomas Peterپرچم حزب کمونیست چین
پرچم حزب کمونیست چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2022
اشتراک
چین توسل به زور در حل مسئله تایوان را منتفی نمی داند اما می گوید این کار فقط علیه هواداران استقلال و دخالت از خارج انجام خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سخنگوی رسمی بیستمین کنگره حزب کمونیست چین اعلام کرده است.
سون یلی در آستانه افتتاحیه بیستمین کنگره حزب کمونیست چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما قول نمی دهیم که از توسل به زور چشم پوشی کنیم و امکان اتخاذ همه اقدامات لازم را علیه مداخله نیروهای خارجی و تعداد بسیار کم نیروهای جدایی طلب طرفدار استقلال تایوان و فعالیت های جدایی طلبانه آنها را محفوظ می داریم".
Министр обороны США Ллойд Остин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2022
پنتاگون: احتمال حمله قریب الوقوع چین به تایوان وجود ندارد
وی تاکید کرد که این امر به هیچ وجه علیه مردم تایوان نیست، زیرا هدف پکن حفظ چشم انداز اتحاد مجدد مسالمت آمیز و ترویج روند اتحاد مجدد صلح آمیز جزیره با سرزمین اصلی چین است.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای چک به تایوان که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادلات از طریق تنگه تایوان در تایپه، کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала