جزئیات طرح مجلس ایران برای ساماندهی تجمعات

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2022
اشتراک
در طرح مجلس شورای اسلامی ایران، اقشار مختلف می توانند در چهارچوب قانون تجمعات خود را برگزار کرده و مطالبات و اعتراضات را نسبت به موضوعات و مسائل مطرح کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح ساماندهی تجمعات بیان داشت: در طرح مجلس اقشار مختلف می توانند در چهارچوب قانون تجمعات خود را برگزار کرده و مطالبات و اعتراضات را نسبت به موضوعات و مسائل مطرح کنند. بدین ترتیب مرز بین اعتراضات قانونی با اغتشاش افراد ضدانقلاب مشخص خواهد شد.
جوکار اظهار داشت: اصل ۲۷ قانون اساسی به برگزاری راهپیمایی ها و تجمعات باز می گردد. بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری اجتماعات و راهپیمایی هایی که مخل امنیت نبوده و در آن سلاح حمل نمی شود، آزاد است.
وزارت اطلاعات ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
وزارت اطلاعات ایران: حضور در تجمعات غیرقانونی موجب تعقیب قضایی می‌شود
وی افزود: ما تاکنون در این حوزه قانون مشخصی نداشته ایم. تاکنون صرفا دستورالعمل ها و یا ابلاغیه هایی برای تعیین ساز وکار برگزاری تجمعات تهیه شده است. اکنون طرحی در این زمینه بر روی میز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها است. در این طرح ساز وکار و عناوین برگزاری راهپیمایی ها و اجتماعات مشخص شده است. در این طرح مشخص شده که افراد و گروه های مختلف چگونه می توانند درخواست برگزاری تجمع کرده تامطالبات و اعتراضات خود را نسبت به یک موضوع مطرح کنند.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساز وکار برگزاری تجمعات اعتراضی کاملا در طرح مجلس مشخص شده است. اجتماعات و راهپیمایی ها باید بدون سلاح باشد. از سوی دیگر نباید آرامش مردم را به هم بزنند. افراد از فرمانداری ها و یا بخشداری ها برای برگزاری تجمعات درخواست خواهند کرد؛ شعارهایی که قرار است در راهپیمایی مطرح شود کاملا شفاف می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала